۳ هزار نیروی خدمات شهری شهرداری مشهد برای پیشگیری و رفع آب‌افتادگی‌های احتمالی در آماده‌باش هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد_محسن رهنمایی مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت:  با توجه به صدور هشدار وضعیت نارنجی از سوی هواشناسی خراسان رضوی، نیرو‌های خدمات شهری به همراه تجهیزات مربوطه از شب گذشته در مناطق مختلف شهری مستقر هستند.

او گفت: خوشبختانه تا کنون آبگرفتگی خاصی در مناطق شهر مشهد رخ نداده است و آمادگی لازم برای رفع آب‌افتادگی‌های احتمالی وجود دارد.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: در این راستا علاوه بر سه هزار و ۱۱۵ نیروی کارگری، ۵۰ دستگاه تانکر، ۶ دستگاه پمپ خودمکش، ۱۰۴ دستگاه موتور پمپ سیار و ۶ هزار و ۱۰۰ کیسه شن آماده و در مناطق مختلف مستقر شده است.

رهنمایی گفت: با توجه به اطلاعیه هواشناسی خراسان رضوی و صدور هشدار سطح نارنجی در مشهد، نیرو‌ها و تجهیزات شهرداری تا پایان بارش‌ها در شهر مشهد مستقر خواهند بود.

هواشناسی خراسان رضوی  با پیش بینی وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق و احتمال بارش تگرگ، برف و باران در اغلب نقاط استان و بروز خسارت، هشدار سطح نارنجی صادر کرد.


بیشتر بخوانید


در این اطلاعیه آمده است: طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از بعد از ظهر روز یکشنبه استان تحت تأثیر سامانه ناپایدار و بارش‌زای فعال در نواحی جنوب غرب کشور قرار می‌گیرد که ضمن افزایش ابرناکی و شدت وزش باد از اوایل وقت روز دوشنبه شاهد وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق با احتمال بارش تگرگ در اغلب نقاط استان با احتمال بروز خسارت خواهیم بود.

این بارش‌ها در اغلب نقاط خراسان رضوی به ویژه در نواحی مرکزی و نیمه جنوبی و در برخی از نواحی مستعد بارش تگرگ همراه با آبگرفتگی و احتمال ایجاد سیلاب در مناطق شمالی رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه آمده است: در ارتفاعات همچنین نواحی سردسیر بارش‌ها عمدتا به صورت برف همراه با کولاک، تشکیل مه و کاهش دید با توجه وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش دما، لغزندگی محور‌ها و معابر همچنین تشکیل مه و کاهش دید و اختلال در سیستم حمل و نقل استان است.
"کاهش محسوس دمای روزانه هوا نیز بین پنج تا هفت درجه سلسیوس به ویژه طی روز سه شنبه پیش بینی می‌شود.

بنا بر این اطلاعیه بیشترین میزان بارش‌ها صبح روز دوشنبه تا صبح سه‌شنبه این هفته  پیش‌بینی شده است.

هواشناسی خراسان رضوی توقف نکردن و تردد نداشتن در حاشیه رودخانه‌ها، خودداری از عملیات کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، اقدامات لازم برای جلوگیری از خسارات ناشی از افزایش شدت وزش باد و تاکید بر به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در تردد جاده‌ای به ویژه در محور‌های کوهستانی را توصیه کرده است.

انتهای پیام//م.م

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.