به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان- آیت الله سید یوسف طباطبایینژاد در دیدار مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان گفت: به برکت جمهوری اسلامی وضعیت جادههای کشور و استان با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست و امروز کمتر شهرستانی را داریم که راه ۲ بانده ندارند.
آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه اقتصاد کشور وابسته به حمل و نقل است گفت: در نظام جمهوری اسلامی توجه خاصی به موضوع بیمه رانندگان و مشکلات حوزه حمل و نقل شده است.
آیت الله طباطبایینژاد همچنین بر تقویت خدمات و توسعه امکانات رفاهی بین جادهای استان برای افزایش ماندگاری مسافر و اشتغال زایی تاکید کرد و گفت: احداث مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی نقش مهمی در اشتغالزایی و خدمات بهتر به مسافران دارد.
آیت الله طباطبایی نژاد استقرار امکانات در نمازخانهها و مجتمعهای بین راهی استان را ضروری برشمرد و گفت: در دین مبین اسلام بر مساله نظافت و بهداشت تاکید شده و اقامه نماز از واجبات دین ماست و از آنجایی که مردم نیاز به استراحت و بهداشت دارند، همه باید تلاش کنند تا امکانات مورد نیاز به نحو مطلوب در این مجتمعها فراهم شود.
آیت الله طباطبایی نژاد گفت: فاصله برخی از شهرهای استان حتی از فاصله بین ۲ استان در برخی از مناطق کشور بیشتر است و ضرورت دارد برای رضایتمندی و رفاه حال مردم حداقل امکانات را در این مسیرها فراهم کنیم.
مدیر کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اصفهان نیز گفت: متاسفانه راههای استان مورد بی مهری قرار گرفته و اعتبارات قابل توجهی برای این بخش اختصاص پیدا نکرده است.
مهدی خضری گفت: از مجموع پنج هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته به راههای روستایی کشور تنها ۲۱میلیارد تومان به استان اصفهان اختصاص یافت که جوابگوی نیاز روکش آسفالت تمامی راهها نیست.
خضری گفت: در سال ۹۹ و ۱۴۰۰ اداره کل راهداری استان اصفهان توانست ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی را روکش آسفالت کند.
خضری با اشاره به مشکل کمبود قیر و گرانی این محصول در کشور گفت: با وجود تولید قیر در کشور متاسفانه از کمبود آن رنج میبریم چرا که مشکلات این حوزه بسیاری از طرحهای عمرانی جادهای را زمین گیر کرده است.
خضری گفت: در ابتدای سال ۹۹ قیمت هر تن قیر یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان بوده و هم اینک این رقم به تنی ۱۲ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است.
وی هزینه روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر راههای استان را حدود ۱۱ میلیارد تومان بیان کرد و گفت: این افزایش قیمتها مشکلات حوزه راهداری را دو چندان کرده است.
خضری با تاکید بر اینکه راههای اصفهان خسته است، گفت: با وجود گستردگی راههای شریانی، بزرگ و آزاد راهها در استان اصفهان؛ اما بودجه راههای استان خوب نیست و میطلبد مسئولان کشور نگاه متفاوت تری نسبت به راههای اصفهان داشته باشند.
خضری با اشاره به ۲۶ آذرماه یادآور فرمان ویژه امام برای جهاد تخلیه بندرهای کشور گفت: آن روز شاهد عملکرد بسیجی گونه در حوزه بندرها بودیم، اما بسی جای خوشحالی است بعد از ۴۲ سال از تاریخ انقلاب بازهم شاهد حرکتهای جهادی در حوزه حمل و نقل هستیم و با وجود تحریمها بازهم رانندگان در حمل و نقل بار و مسافر به وظیفه ذاتی و عرفی و شرعی خود عمل میکنند و در حوزه جهاد تخلیه بندرها فعالیت خود را انجام میدهند.
خضری گفت: در شرایط سخت کرونایی که خیلی جاها تعطیل بود رانندگان نسبت به حمل کالای اساسی فعالیت داشتند که نقش مهمی در وضعیت کشور داشتند و رانندگان وظیفه خود در خدمت به مردم را فراموش نکردند.
خضری گفت: در حوزه راهداری نیز با توجه به شرایط اقتصادی سخت کشور حفظ و نگهداری راههای کشور بسیار مهم است و فعالان حوزه راه با سخت کوشی ویژه برای عبور و مرور ایمن تلاش کردند.
خضری در ادامه به احداث مجتمعهای خدمات رفاهی بین راهی اشاره کرد و گفت: هم اینک در استان ۵۴ مجتمع خدمات رفاهی فعالیت دارند که توسط ناظران بهداشتی و بازرسان اداره کل رصد میشوند.
خضری رفع خواب آلودگی، خستگی و کاهش تصادفات جادهای را از مزایای احداث این مجتمعها بیان کردو گفت: در طراحی و جانمایی مجتمعها به گونهای عمل کرده ایم که هر راننده پس از ۲ساعت رانندگی در این مجتمعها به مدت ۱۵ دقیقه استراحت کنند.
خضری گفت: با توجه به کویری بودن و پراکندگی شهرستانهای استان خستگی و خواب آلودگی از عوامل اصلی تصادفات جادهای به ویژه در جادههای کویری است که این مجتمعها میتوانند نقش مهمی در کاهش این مشکلات داشته باشند.
انتهای پیام