حزب الدعوه عراق با صدور بیانیه‌ای به مناسبت سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، بر ادامه راه آن‌ها تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت خبری العهد گزارش داد: دفتر سیاسی حزب اسلامی الدعوه عراق امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان ابومهدی المهندس و شهید حاج قاسم سلیمانی و یارانشان در عملیات خائنانه آمریکایی‌ها در جاده فرودگاه بین المللی بغداد، تاکید کرد که عراق، منطقه و جهان مدیون خون این فرماندهان شهید هستند.

الدعوه در این بیانیه، جهان، منطقه و عراق مدیون را مدیون این شهدا دانست زیرا آن‌ها برای مقابله با گروهک جنایتکار داعش به خط مقدم نبرد شتافتند و توانستند با سازماندهی سریع و حضور میدانی و نظارت مستقیم بر طرح‌های نظامی و اجرای آنها، صفوف نیرو‌های نظامی را مستحکم سازند و با ثبت رکورد، این گروهک را در مدتی کوتاه و غیرقابل انتظار نابود کنند و خاک عراق را آزاد سازند و شرارت و توطئه‌های دشمنان را خنثی کنند.

الدعوه در بخشی از بیانیه خود آورده است: خون پاک آن‌ها همچنان در رگ‌های مجاهدان و آزادگان جاری خواهد بود و آن‌ها دربرابر هر گونه ظلم و اشغالگری و تروریسم خواهند ایستاد و بدون در نظر گرفتن مذهب و ملیت و طایفه، با شور و شوق، از ایمان و جانِ مردم و استقلال و حاکمیت ملت‌ها دفاع خواهند کرد. این دو شهید از سربازان وفادار مرجعیت و از پیشگامان اجرای فتوای جهاد دفاعی و تبعیت از رهبری دینی بودند.

این حزب در پایان بیانیه خود نیروی حشد الشعبی را به عنوان میراث جاودانه و ثمره جهاد آن‌ها معرفی کرد.

دو سال پیش در چنین روزی آمریکا با همدستی رژیم صهیونیستی حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، فرمانده سابق نیروی قدس و فرمانده نیرو‌های مردمی الحشدالشعبی را در حوالی فرودگاه بغداد در یک حمله پهپادی به شهادت رساندند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار