دومین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در خرمشهر برگزار و بر اهمیت این مجالس و نقش سردار در زنده کردن فرهنگ عاشورایی تاکید شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، دومین مراسم سالگرد شهادت سردار سلیمانی در خرمشهر امشب و با حضور سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان در شبستان مسجد جامع این شهرستان برگزار شد.
امام جمعه خرمشهر در این آیین بر اهمیت برگزاری یادواره‌های شهدا تاکید کرد و گفت: یکی از کار‌هایی که باید همیشه انجام دهیم ارتباط قلبی با شهداست که به ما مدد دهند و این یادواره‌ها برای آن است که هم یاد شهید را گرامی بداریم هم آرمان بشناسیم هم برای تحقق آرمان شهید با آن میثاق ببندیم.
حجت الاسلام محمد جواد عادل پور متذکر شد که این گردهمایی‌ها مراسم و صرف دورهمی نیست این اعلام آمادگی برای انجام وظیفه تحقق آرمان شهید است.
او با بیان اینکه امروز روز جدید برای ایجاد موج جدید برای تحقق آرمان‌ها و برای ولایت پذیر و ولایت مداری است، در ادامه گفت: اگر بخواهیم ولایت مدار و ولایت پذیر باشیم شرط آن روحیه داشتن سلحشوری و شهادت طلبی و هزینه کرد در راه ولایت است به گونه‌ای که باید در راه ولایت همه چیز را در طبق اخلاص گذاشت.

احیای فرهنگ عاشورایی

فرمانده سپاه، ولی عصر (عج) استان خوزستان نیز در این مراسم با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای مقابله با نقشه‌های دشمنان مدل عاشورایی را بنیاد نهاد، گفت: در گذشته تصور می‌شد برای مقابله با دشمن تنها سلاح نیاز است، اما مدل امام مدل عاشورایی بود و تحولاتی که امام در فرهنگ جنگ ایجاد کرد باعث حضور مردم در صحنه شد.
سردار شاهوار پور با بیان اینکه ۲دهه از فرهنگ جهاد و شهادت دور شدیم و عده‌ای به دنبال حزب بازی، به چالش کشیدن همدیگر و دست درازی به هم استکبار رفتند، این موارد باعث طرح ریزی توطئه‌های نرم شده است.
او شکست جنگ ۳۳ روزه مقابل حماس را مقدمه ایجاد داعش دانست و گفت: داعش برای حفظ امنیت اسرائیل تشکیل شد تا با قطعه قطعه کردن کشور‌های بزرگ به این هدف دست یابد و یکی از کار‌های سردار سلیمانی احیای دوباره فرهنگ شهادت و جهاد و مشق کردن دوباره آزادی خرمشهر بود.
فرمانده سپاه، ولی عصر استان خوزستان به را مایه اتحاد و همدلی ۲ ملت ایران و عراق و حرکت سردار را باعث حرکت اربعین دانست.
سردار شاهوار پور اثرات تربیتی سردار سلیمانی در دفاع از حرم در سوریه و عراق اشاره و براز امیدواری کرد که رئیس جمهور فرهنگ جهادی سردار سلیمانی و ابو مهدی المهندس را زنده کرده تا شاهد عبور از مشکلات بود.
در پایان مراسم از خانواده شهدای مدافع خرمشهر تجلیل شد.
سردار سرتیپ قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ۲ سال پیش در جریان حمله تروریستی در عراق به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
انتهای پیام/ ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.