محمود بهنیا از اجرای طرح کنترل و پیشگیری از حیوان گزیدگی در خراسان شمالی خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد -  مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: طرح کنترل و پیشگیری حیوان گزیدگی و برگزاری مجمع سلامت استان و شهرستان‌ها با هماهنگی استانداری و فرمانداری‌ها دو دستور کار مهم مطرح شده در این گروه کاری بود.


بیشتر بخوانید


بهنیا گفت: اتلاف سگ‌های ولگرد نیز در قالب طرح کنترل و پیشگیری از حیوان گزیدگی در استان مطرح شده است؛ ساماندهی سگ‌های ولگرد با هماهنگی فرمانداری‌ها و شهرداری‌ها اجرایی و عملیاتی می‌شود.

او گفت: فرهنگ سازی استفاده از کیسه‌های پارچه‌ای در راستای اهداف زیست محیطی مطرح شده است و عملاً بر اساس مستندات و شواهد موجود، موضوع استفاده از نایلون‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها هیچ‌گونه ارتباطی با بحث بیماری و سلامت افراد نداشته و صرفا به منظور حفاظت از محیط زیست این فرهنگ سازی درسطح استان پیگیری خواهد گردید.

مسئول دبیرخانه کارگروه سلامت و امنیت غذایی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: موضوع ساماندهی زباله گرد‌ها از سوی شورای اسلامی و شهرداری شهرستان بجنورد مطرح شده که امیدواریم از سال آینده این طرح به صورت استانی در دستور کار شهرداری‌های استان قرار گیرد.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.