با حضور وزیر آموزش و پرورش، آیین پایانی دومین جشنواره کشوری فرهنگی-هنری علمدار در شهر کرمان کلید خورد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، رضا رضایی  ،مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در آیین پایانی دومین جشنواره کشوری فرهنگی-هنری علمدار گفت: تعداد ۹۳ هزار و ۳۷۵ اثر به دبیرخانه دومین جشنواره کشوری فرهنگی-هنری علمدار، مستقر در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، ارسال شده که بر اساس جنسیت، ۴۰ هزار و ۸۷ نفر مرد و ۵۳ هزار و ۲۸۸ زن در این جشنواره شرکت کرده اند.

 رضایی گفت: دومین جشنواره فرهنگی-هنری علمدار در محور‌های شعر، نمایشنامه، فیلم کوتاه و نماهنگ برای فرهنگیان، در محور نقاشی برای دانش آموزان دوره اول ابتدایی، در محور نقاشی و خط ریز برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی، در محور‌های شعر، عکاسی و نقاشی دیجیتال برای دانش آموزان متوسطه اول و در محور‌های شعر، داستانک و ویدیو کست برای دانش آموزان متوسطه دوم برگزار شده است.

به گفته او بیشترین آمار شرکت کننده‌ها به ترتیب مربوط به شهرستان‌های استان تهران، استان‌های گلستان، گیلان، فارس و قزوین است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: این جشنواره دارای وب سایت تخصصی بوده که تمامی اطلاعات و اخبار در آن بارگذاری شده، همچنین ثبت آثار هم در این وب سایت انجام شده است.

 آیین پایانی دومین جشنواره فرهنگی-هنری علمدار یادواره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی با حضور وزیر آموزش و پرورش و مسئولان استان کرمان، همچنین حضور مجازی جمع زیادی از معلمان و دانش آموزان سراسر کشور در تالار پردیس خواجه نصیرالدین طوسی دانشگاه فرهنگیان کرمان برگزار شد.

یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش گفت: انسان با ولایت کامل می‌شود و اولین مدافع ولایت حضرت زهرا (س) است و حاج قاسم جا پای  حضرت زهرا گذاشته بود.

او گفت: مکتب و مدرسه حاج قاسم از هیچ الگویی تبعیت نمی‌کند و مکتب او از داشته‌ها و آموزه‌های خودش است و بدانید اگر از درون خودمان الگو سازی نکنیم اسیر می‌شویم و لنگش اقتصاد، آموزش و... به علت تقلید یا اقتباس از الگو‌های بیرونی است.

نوری گفت: نظام تربیتی ما باید یک الگویی داشته باشد و این الگو می‌تواند حاج قاسم باشد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امام راحل فرمودند هنر دمیدن روح تعهد است در کالبد انسان‌ها است.

او: جشنواره علمدار این پیام را دارد که جهاد تعطیل نشده بلکه صورتش عوض شده گاهی به صورت جنگ نظامی و گاهی به صورت جنگ نرم است وما این سرمایه‌ها را داریم.

نوری گفت: ما در آموزش و پرورش باید فاصله حرف و عمل را کم کنیم و فاصله بین بینش و منش را به صفر برسانیم و این هنر را معلمان ما دارند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار