سعیدی گفت: ۴۸ میلیارد تومان برای جمع‌آوری و دفع آب‌های سطحی چابهار، کنارک و زرآباد از منابع مختلف شامل منطقه آزاد چابهار، سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌ها و اعتبارات استانی تخصیص داده شد.

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان - معین‌الدین سعیدی نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کُنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: از ابتدای موج نخست بارش‌های باران در اواخر هفته گذشته در سطح ملی پیگیری مسائل و مشکلات شهر‌های منطقه را در دستور کار قرار دادم و در ابتدا دیداری با سعید محمد دبیر شورای‌عالی مناطق آزادکشور داشتم که ماحصل آن تخصیص ۲۰ میلیارد تومان توسط سازمان منطقه آزاد چهار برای جمع‌آوری و هدایت آب‌های سطحی کُنارک بود.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع جلسه‌ای با وزیر کشور پیرامون وقوع سیل و آبگرفتگی شدید خانه‌های مردم در شهر کُنارک و خسارت‌های سیل در چابهار و دشتیاری و سایر شهرستان‌های حوزه انتخابیه برگزار شد که دستور ویژه به مسوولان مرتبط داده شد تا سریعا خدمات‌رسانی انجام شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی گفت: دیدار با مسعود نصرتی قائم مقام سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور از دیگر برنامه‌ها بود که گزارشی درخصوص خسارات وارده به زیرساخت‌های ضعیف شهری داده شده است و درخواست شد بازدیدی فوری از مناطق سیل‌زده برنامه‌ریزی شود. همچنین نسبت به برآورد خسارت و تخصیص اعتبار لازم به منظور حل اساسی مشکل جمع آوری آب‌های سطحی به‌ویژه در کنارک تاکید شد.

سعیدی گفت: تخصیص ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی، تحویل سه دستگاه پمپ کف‌کِش قوی، سه دستگاه تانکر آب از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها مساعدت شده که از این همکاری قدردانی می‌کنیم.

وی به تخصیص هشت میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی اشاره کرد و گفت: بارش بیش از ۲۳۰ میلی‌متر باران در چابهار و ۳۵۰ میلیمتر در کنارک طی چهار روز در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و نیاز است مسوولان و وزرا در سطح ملی به این موضوع ورود و مشکلات را پیگیری کنند، چون بدنه نحیف ادارات کل و نهاد‌های خدمات‌رسان نظیر هلال احمر فاقد امکانات و تجهیزات لازم و حتی موادغذایی هستند.

به گفته وی، طی چند روز از شهرداری‌های تهران و مشهد درخواست کمک شده است که شهرداری مشهد در شهر کُنارک مستقر شده و شهرداری تهران با امکانات لازم دیشب به بم رسیده و امروز در شهر کنارک مستقر و خدمات‌رسانی لازم را انجام خواهند داد.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی به دیدار و برگزاری جلسه با رئیس مجلس شورای اسلامی در صبح امروز اشاره و گفت: رئیس مجلس شورای اسلامی نیز به هلال احمر، کمیته امداد و دیگر نهاد‌های حمایتی و خدمات‌رسان و مسوولان در سطح ملی یادآور شد که سریعا به مشکلات سیل و بارندگی جنوب سیستان و بلوچستان ورود جدی کنند.

وی از تاخیر در ساخت سیل‌بند عورکی چابهار انتقاد کرد و گفت: چنانچه منابع طبیعی به موقع این طرح را تکمیل می‌کرد مشکلات آبگرفتگی روستا‌های دشتیاری و سایر خسارت‌ها به مراتب کمتر می‌شد.

سعیدی گفت: باید چارت تشکیلاتی ستاد مدیریت بحران جنوب سیستان و بلوچستان با عنوان مدیریت بحران سواحل مکُران در چابهار تشکیل شود و همچنین تمام امکانات، تجهیزات و ظرفیت‌ها با تشکیلات اداری و نیروی انسانی پیش‌بینی شود.

وی گفت: این منطقه همیشه با بحران‌هی مختلف نظیر سیل و توفان و سایر حوادث غیرقابل پیش‌بینی مواجه بوده است.

نماینده مردم شهرستان‌های چابهار، نیکشهر، کنارک، قصرقند، دشتیاری و زرآباد در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز دیداری نیز با رئیس ستاد مدیریت بحران و هلال احمر کشور دارم و مراتب گلایه‌مندی مردم از این نهاد‌ها و کمک‌رسانی ضعیف آن‌ها را اعلام می‌کنم تا حساسیت بیشتری برای پیگیری مشکلات سیل‌زدگان جنوب سیستان و بلوچستان داشته باشند و در سطح ملی به موضوع ورود و حداقل تجهیزات و امکانات لازم را اختصاص و سریعا ارسال کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار