حجت السلام والمسلمین مطیعی گفت: تفسیر قرآن به عنوان جاذبه‌ای در سطوح مختلف باید به فضای مجازی راه یابد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت السلام والمسلمین مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان گفت: در فضای مجازی باید جاذبه‌های مختلف تفسیر قرآن را پیدا و ترویج کرد در این امر به نکات اصلی، مباحث کوتاه و زیبا توجه خاص کرد.

 انس با قرآن و تفسیر در سطوح مختلف جامعه نهادینه شود و بخش‌های آن را باید در زندگی‌ها و فعالیت‌های اجتماعی مدنظر قرار داد و به آن عمل کرد.

 افرادی که توانایی تفسیر بالایی دارند در استان سمنان شناسایی شوند و اشخاص با آموزش‌های اصولی و معیار‌هایی که حجت الاسلام و السلمین قرائتی در سفر و جلسات استانی سمنان بیان کرد انتخاب شوند.

 استفاده از کتاب‌های جامع برای افراد مرحله اول در فعالیت‌های ستاد تفسیر استان بادی قرار گیرد و اولویت برنامه‌های تفسیر با مساجد است.

حجت الاسلام شمس الدین مشاور استاندار و مدیر ستاد اقامه نماز استان سمنان از آمادگی ستاد اقامه نماز سمنان برای برنامه ریزی‌های مرتبط در مورد تشکیل کارگاه‌های تربیت آموزش مفسر و شناسایی افراد متخصص و عالی از نظر جایگاه علمی و دینی مذهبی خبر داد و گفت: آمادگی کامل برای دعوت از استادان در امر آموزش و نیز استفاده از موسسه‌هایی که می‌توانند وارد بحث تفسیر شوند، وجود دارد.

 شناسایی افراد مفسر از بین خواهران و برادران در اولویت شورای تفسیر قرار دارد و نباید ظرفیت بالای خواهران نادیده گرفته شود و مسئولان مرتبط این افراد را به ستاد تفسیر معرفی کنند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.