رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود کارخانه‌ها و زیرساخت‌های تولید اتوبوس درون شهری در استان، بر ضرورت ورود جدی صنعتگران به این عرصه تاکید کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،داود بهبودی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در جلسه تدوین و نهایی‌سازی برنامه‌های رشد اقتصادی استان در بخش صنعت  گفت: دستیابی به رشد اقتصادی هشت درصدی، هدف برنامه ششم توسعه بود که عملکرد اقتصادی نشان می‌دهد این میزان رشد تحقق نیافته است.

او افزود: در مقطع کنونی دولت اصلی‌ترین اولویت خود را روی تحقق رشد اقتصادی متمرکز کرده است؛ بر این اساس بایستی تمام منابع و ظرفیت‌های استان در جهت توسعه صادرات، ارتقاء بهره‌وری، جذب سرمایه گذاری و در نهایت دستیابی به رشد اقتصادی مورد انتظار ساماندهی شود.

او بر لزوم تکمیل زنجیره تامین صنایع اولویت‌دار استان از جمله ساخت ماشین‌آلات، قطعات خودرو، لوازم خانگی و کیف و کفش، تاکید و اضافه کرد: با تکمیل زنجیره ارزش و تامین این صنایع می‌توان زمینه توانمندسازی و رقابت‌پذیری واحد‌های تولیدی استان را ارتقاء بخشید.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی همچنین استفاده از ظرفیت منطقه آزاد ارس و منطقه ویژه اقتصادی سهلان به عنوان پارک لجستیک را برای تحقق رشد اقتصادی مورد انتظار ضروری برشمرد.

بهبودی  اظهار کرد: جایگاه صنعتی استان در کشور هرچند قابل قبول است، ولی باید برای ارتقاء این جایگاه برنامه‌ریزی‌های موثرتری صورت گیرد.

او با انتقاد از رشد شتابان صنایع فولادی در استان، گفت: با روندی که پیش می‌رود آذربایجان‌شرقی تبدیل به پناهگاه صنایع آلاینده در کشور شده است که برای این مسئله نیز باید چاره‌اندیشی‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب ها: رشداقتصادی ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار