مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت: آبگرفتگی معابر در کنارک در بیشترین حجم همچنان وجود دارد و چهار محله در این شهر گرفتار آبگرفتگی شدید هستند.

 باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان - علیرضا شهرکی مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان گفت:تمامی محورهای مواصلاتی اصلی در سیستان و بلوچستان باز هستند .

شهرکی گفت: مسیرهای منتهی به روستاها در بعضی از نقاط به دلیل اینکه رودخانه طغیان کرده بسته است که باید فروکش کند تا شرایط به ثبات برسد.

وی گفت: سامانه بارشی تقریبا در حوزه جنوب سیستان وبلوچستان فعال بوده و حوزه کنارک همچنان بارش‌های اندکی دارد ولی صبح امروز حجم بارندگی در این منطقه زیاد بود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان  گفت: با توجه به اینکه چهار روز است که این آب‌گرفتگی در کنارک وجود دارد از نظر ایمنی این منطقه متزلزل و پرخطر شده‌ و بین ۵۰ تا ۷۰ درصد آن‌ها احتمال غیرقابل سکونت بودن برایشان تخمین زده شده است.

وی گفت: در مناطق دارای آبگرفتگی شدید در کنارک لوازم منزل مردم نزدیک به ۹۰ درصد از بین رفته همچنین در بحث پایداری ارتباطات و برق در آن منطقه دغدغه‌ای نداریم.

شهرکی  گفت: بعضی از مسیرهای منتهی به روستا تیرهای برق شکسته که آن نیز رفع و رجوع می‌شود .

وی گفت: در حوزه شهر کنارک در هفت سایت اسکان اضطراری ایجاد شده است.

وی گفت: در چابهار، قصرقند، نیکشهر و جاهایی که ضرورت داشته مکان‌های اسکان اضطراری فعال است و مجموعه هلال احمر و نیروهای نظامی و انتظامی همه پای کار هستند و بحث اسکان این عزیزان و خانواده‌هایی که دچار صدمه و آسیب شده‌اند را مدیریت می‌کنند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان  گفت:  تیم بنیاد مسکن، جمعیت هلال احمر کشور و استان، از منطقه بازدید خواهند کرد و برآوردهای دقیق خسارت را می‌توانیم در هفته آینده داشته باشیم.

وی گفت:با توجه به اینکه سامانه بارشی همچنان در سیستان و بلوچستان فعال و بارش‌ها تداوم دارد و مجدد پنجشنبه سامانه بعدی با ویژگی‌های سرما، بارش‌های مرکز استان و توفان در حوزه دریا وارد منطقه خواهد شد میزان خسارت‌ها را نمی‌توان فعلا برآورد کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار