کانادا به خانواده‌های بومیان این کشور غرامت پرداخت می‌کند

کانادا قرار است به خانواده‌های بومیان که به دلایل مخالفت‌های سیاسی تحت فشار قرار گرفته و هیچ خدمات اجتماعی دریافت نکرده اند غرامت پرداخت کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، مقامات کانادا روز گذشته اعلام کردند قرار است ۳۱.۵ میلیارد دلار غرامت به خانواده بومیانی که در طی دهه‌ها آسیب دیده اند پرداخت شود.

بخشی از این مبلغ قرار است مستقیماً به خانواده بومیان کانادا برای جبران سال‌ها سرکوب دولتی و محرومیت از خدمات اجتماعی پرداخت شود و بخش دیگری هم قرار است برای اصلاح نظام برخورد با این خانواده‌ها طی ۵ سال آینده هزینه شود.

این توافقنامه‌ها معمولاً هر ۱۵ سال یک بار پس از شکایت سازمان‌های حقوق بشری و انجمن مراقبت از کودکان و خانواده سازمان ملل توسط دولت کانادا به امضا می‌رسد.

دادگاه حقوق بشر در کانادا بار‌ها دولت این کشور را به اعمال تبعیض نژادی و محروم کردن شهروندان بومی خود از خدمات پایه‌ای اجتماعی محکوم کرده است. مقامات کانادا نیز اعتراف کرده رفتارهایش در برخورد با بومیان تبعیض آمیز بوده، ولی تا به حال از پرداخت غرامت‌های جدی به آسیب دیدگان خودداری کرده است.

سیندی بلک استاک، مدیر اجرایی انجمن مراقبت از کودکان و خانواده سازمان ملل گفت: این بودجه ممکن است اشکالات زیرساختی و مشکلات ریشه‌ای را حل و فصل نکند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۱۵ دی ۱۴۰۰
غرامتش اینه که کل کانادا رو تحویلشون بده
آخرین اخبار