همسر اکبر خرمدین می‌گوید: من از اکبر وحشت داشتم و برای همین مجبور بودم که با او همکاری کنم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خسته شده است. از زندان، حرف مردم و خبر‌هایی که در مورد پرونده‌اش منتشر می‌شود. دوست دارد هرچه زودتر آزاد شود. تمام همدستی‌هایش با شوهرش را قبول دارد. تمام آن ثانیه‌های وحشتناکی که در کشتن و مثله‌کردن اجساد کنار شوهرش بود. شوهر جنجالی و معروفش که حالا پیش از اینکه مجازات شود، جان‌باخته است. مادر بابک خرمدین به دادسرا منتقل شد تا آخرین دفاعیات او گرفته شود. او قرار است به‌زودی در دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و مجازاتش تعیین شود.

این در حالی است که خانواده دامادش رضایت خود را اعلام کرده بودند. مادر مقتول، اما دچار بیماری حواس‌پرتی و آلزایمر بود. به همین دلیل حالا معاون اول قوه قضائیه از طرف مادر مقتول تقاضای دیه کرده است. دیه‌ای که پس از بررسی باید از اموال اکبر خرمدین به خانواده مقتول پرداخت شود.

پشیمانم

مادر بابک خرمدین برای آخرین دفاعیاتش صبح دیروز به دادسرای جنایی پایتخت منتقل شد. او که می‌گفت از همه‌چیز خسته شده است، در آخرین دفاع بار دیگر جنایت‌های وحشتناک شوهرش را روایت کرد: «من قرص‌های خواب‌آور را در غذا یا نوشیدنی مقتول‌ها حل می‌کردم. به خورد آن‌ها می‌دادم. در همه سه جنایت همین اتفاق افتاد. بعد از اینکه آن‌ها بیهوش می‌شدند، اکبر کارش را شروع می‌کرد. آن‌ها را می‌کشت. بعد هم جسدشان را تکه‌تکه می‌کرد. اجساد تکه‌تکه شده را داخل پلاستیک‌های مختلف می‌ریختیم. بعد با هم آن‌ها را در سطح شهر و در سطل زباله‌های مختلف می‌ریختیم.»

او در ادامه این روایات هولناک گفت: «من همیشه از اکبر می‌ترسیدم. وحشت داشتم که با او مخالفت کنم. برای همین مجبور بودم که با او همکاری کنم. می‌ترسیدم که من هم سرنوشتم مثل آن‌ها شود. الان هم پشیمانم. از زندان خسته شده‌ام. دیگر نمی‌خواهم کسی از ما و خانواده‌مان حرف بزند. دوست دارم زودتر آزاد شوم.»

با این اظهارات، این زن بار دیگر به زندان منتقل شد. پرونده او نیز به‌زودی با صدور قرار مجرمیت به دادگاه کیفری استان تهران منتقل خواهد شد تا قاضی برای این زن به اتهام معاونت در سه قتل عمدی تصمیم بگیرد.

درخواست دیه

این در حالی است که چندوقت پیش پرونده اکبر خرمدین به رضایت اولیای دم ختم شد. اواخر شهریورماه بود که خواهر و برادران فرامرز یعنی داماد خرمدین، به‌عنوان تعدادی از اولیای‌دم در دادسرای جنایی تهران حاضر شدند. آن‌ها اکبر خرمدین یعنی دایی خود را بخشیدند. با این‌حال هنوز مادر فرامرز نظرش را اعلام نکرده بود. او سالخورده و بیمار بود؛ بنابراین کارشناسان پزشکی قانونی بررسی‌های لازم را در خصوص او انجام دادند. بر اساس نظریه پزشکی قانونی او محجور شناخته شد؛ بنابراین نمی‌تواند درباره مجازات قاتل پسرش تصمیم‌گیری کند.

در این شرایط پرونده طبق ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی برای تصمیم‌گیری به دفتر رئیس قوه قضائیه فرستاده شد. مطابق این ماده اگر، ولی دم مقتول، مجنون باشد، تصمیم‌گیری درباره سرنوشت قاتل با رئیس قوه قضائیه یا دادستان‌های مربوطه است.

آن‌زمان هنوز اکبر خرمدین زنده بود و سرنوشتش به تصمیم مسئولان قوه قضائیه گره خورده بود. تااینکه به‌دلیل بیماری‌اش جان خود را از دست داد. در حال حاضر معاون اول قوه قضائیه از طرف مادر مقتول درخواست خود را مبنی بر پرداخت دیه به خانواده مقتول اعلام کرد. در این شرایط باید اموال قاتل که جان خود را از دست داده است، بررسی شود.

بررسی اموال اکبر

حسن امیدوار، وکیل اکبر خرمدین بود. او از نزدیک در جریان این پرونده بود. حالا نیز به‌عنوان یک حقوقدان در رابطه با این مسأله اظهارنظر کرده است. اینکه وضعیت همدست اکبر با توجه به رضایت خانواده مقتول چه می‌شود. چه مجازاتی در انتظار همسر اکبر خرمدین است و اینکه با توجه به درخواست دیه، این مبلغ از کجا پرداخت خواهد شد.

او در این باره توضیحاتی داد:

با توجه به محجوریت مادر داماد خرمدین، درخواست دیه از طریق معاون اول قوه قضائیه طبق چه ماده قانونی صورت می‌گیرد؟

طبق ماده ۳۵۶ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ صورت می‌گیرد. این ماده بیان می‌کند: «اگر مقتول یا مجنیٌ‌علیه یا، ولی دمی که صغیر یا مجنون است، ولی نداشته باشد یا، ولی او شناخته نشود یا به او دسترسی نباشد، ولی او، مقام رهبری است. رئیس قوه قضائیه با استیذان از مقام رهبری و در صورت موافقت ایشان، اختیار آن را به دادستان‌های مربوط تفویض می‌کند.»

مبلغ دیه از کجا پرداخت می‌شود؟

در این مورد طبق ماده ۴۳۵ قانون مجازات اسلامی عمل می‌شود. به این‌صورت که هرگاه در جنایت عمدی، به‌علت مرگ یا فرار، دسترسی به مرتکب ممکن نباشد با درخواست صاحب حق، دیه جنایت از اموال مرتکب پرداخت می‌شود.

اگر قاتل اموالی نداشت چه باید کرد؟

تا جایی‌که من می‌دانم قاتل اموالی ندارد. او فقط یک تاکسی دارد. خانه‌اش هم به نام همسرش است؛ بنابراین درصورتی که مرتکب مالی نداشته باشد در خصوص قتل عمد، ولی‌دم می‌تواند دیه را از عاقله بگیرد. درصورت نبود عاقله یا عدم‌دسترسی به آن‌ها یا عدم‌تمکن آنها، دیه از بیت‌المال پرداخت می‌شود.

با توجه به رضایت خانواده مقتول چه مجازاتی برای همسر اکبر خرمدین در نظر گرفته خواهد شد؟

به‌دلیل اینکه اتهام همسر علی‌اکبر خرمدین تحت عنوان معاونت در قتل است، طبق ماده ۶۱۲ قانون مجازات اسلامی از یک سال تا پنج سال می‌تواند محکوم به حبس شود. ولی به‌نظر من با توجه به شرایطی که همسر علی‌اکبر خرمدین داشته احتمالا با تخفیف در مجازات روبه‌رو می‌شود. مخصوصا اینکه اعلام پشیمانی هم کرده است. این صحبت‌ها نیز در پرونده‌اش و تصمیم قاضی ممکن است تاثیرگذار باشد.

اگر همسر اکبر آزاد شود کجا زندگی خواهد کرد، آیا خانواده‌اش او را می‌پذیرند؟

این سوال به دلیل اینکه بنده وکیل علی‌اکبر خرمدین بودم عذر پاسخگویی دارم. ولی با توجه به ملاقات‌های مکرر فرزندان از پدر و مادر در زندان رجایی‌شهر حتما مورد پذیرش فرزندان قرار می‌گیرد.

منبع: شهروند آنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۶ ۱۵ دی ۱۴۰۰
دیه از بیت المال دیگه یعنی چی؟!!از کیسه خلیفه می بخشید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
عزیز جون درست بخون جمله رو لطفا،گفته در صورت عدم تمکن از بیت المال طبق قانون پرداخته میشود،اینجا در این پرونده عدم تمکن وجود ندارد طرف خانه به نامش است ..چرا حرف بیخود میزنید شما برو اختلاس های تریلیاردی از بیت المال را مطالبه کن بعد بیا به یک جمله وکیل ،بند کن ...وکیل هم گویا اولین بارش است مصاحبه میکند بلد نیست جوری مطالب را بیان کند که سوتعبیر نشود!! شما نترس از کیسه شخص شما و من قرار نیست چیزی بخشیده شود...بعد از آن همه تهمت و ناسزای اول ماجرا که نثار مقتولان شد حالا عده ای حق بیت المالشان را از این پرونده مطالبه میکنند! برو از خاوری بگیر..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۵ دی ۱۴۰۰
اگه من بودم تا الان 6 بار اعدامم کرده بودن
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۲۰:۴۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
مادر تکه تکه شدن فرزندش را تحمل میکند اما مرگ خودش را نه!
نه این بهانه است. واقعا بهانه است و تمام قضایا را انداخته به گردن شوهر نابکارش که مثل خودش قصی قلب است از اون مار مولک ها است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۵ ۱۶ دی ۱۴۰۰
قسی القلب.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۱۵ دی ۱۴۰۰
این زن فکر میکنه چون تو زندانه حالش بده و تصورش از زندگی بیرون مثل قبله اما بیرون از زندان حالش بدتر خواهد بود اگر وجدان خودش هم درگیر جنایاتش نباشه که به نظر نیست قادر به تحمل عکس العمل دیگران‌در قبال اعمالش نخواهد بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۷ دی ۱۴۰۰
این زن کند ذهن است و قطعا بیرون از زندان هم روی خوشی از زندگی نمیبیند به هر حال جای خالی فرزند را خواهد دید به ویژه که بابک بسیار به مادرش علاقه داشت...حالا که شوهر نیست و زن عملا ارباب خود را از دست داده و دیگر لازم نیست لحظه لحظه زندگی اش مرعوب او باشد،قطعا یاد فرزند او را به جنون میکشاند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
عقل که نباشه چه مکافات میاد سراغ ادم اکبر که مرد همسرشم پاش لب گوره ازادش کنید ولی درس عبرتی باشه که عقل که جاهل بشه به چه مکافاتی میرسه ادم
United States of America
ناشناس
۱۹:۵۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
ديه از بيت المال هم از اون حرفهاست ديگه زده چند نفر را كشته من بايد ديه بدم راضى نيستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
بعضی بچه ظاهرا سالمند ولی سیم پیچیهای مغزشون مشکل داره و پدر و مادر رو هم دیونه می کنند. لذا دولت باید روی طرح و اجرای غربالگریهای پیشرفته سرمایه گذاری و از تولد جنین با انواع بیماریهای جسمی و روانی نا علاج جلوگیری کند.
Iran (Islamic Republic of)
هیچ بچه ای به میل خودش دنیا نمیاد
۲۲:۴۳ ۱۶ دی ۱۴۰۰
دوره پدر و مادر اکبر آقا و ایران خانم این دم و دستگاه ها وجود نداشت وگرنه اوامر جنابعالی رو انجام میدادن که دیگه کار به پرپر شدن سه نفر دیگه نکشه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
این جنایتکار باید اعدام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
آزاد شدن این زن توهین به کل انسانیت وشرافت واخلاقیات وعقلانیت وعدالت وقضاوت است،حتی اگرمجرم نباشد،بیمار خطرناک وعجیبی است که صلاحیت آزادی ندارد.وحتی صحبت راجع به آزادیش درست نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۹ ۱۵ دی ۱۴۰۰
چه جوری تیکه های بدن بچه هاتون رو توی پلاستیک می ریختید؟؟ واااااای خدااااااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰
قضیه پست صحنه درست است که پدرومادر تصمیم به قتل میشه آن را برام بگوی نه گفته تيکه تيکه کرده درت بگو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
خدا شفا بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
قضیه آزار دیدن آرزوی ۸ ساله رو بذار اول بگه گاماس گاماس به تکه تکه کردن میرسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۸ ۱۵ دی ۱۴۰۰
این زن برای فرار داستان ساخته و همه انداخته گردن شوهرش خودش با رضایت این کارو کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۵ دی ۱۴۰۰
دیه از بیت‌المال??? بما چه ربطی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۱۵ دی ۱۴۰۰
نترس بابا،خونه به نام زن هست از همون دیه رو میدن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۵ دی ۱۴۰۰
می شه به این سوال پاسخ بدید؟ چرا دیه باید از بیت المال پرداخت شود؟ ما که در قتل شریک نبودیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
یه مادر درد ومریضی وغم عالم رو حاضر خودش تحمل کنه اما به اندازه ذره ای بچه اش آسیب نخوره .باید اعدام بشه چون به جایگاه مادر هم توهین کرده چه جوری این قدر سر جان خودت میترسیدی اما تکه تکه شدن بچه هات رومیدیدی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اصلا شاید جنایت کار اصلی خودت بودی و همسرت رو تحریک هم میکردی به این کاررا.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۵ دی ۱۴۰۰
پدر و مادر بد هم داریم. پدری که اینقدر بچه خردسالش رو می زنه تا اینکه توسط فردی نجات پیدا می کنه.
خوب و بد همه جا هست
Germany
ناشناس
۲۰:۳۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
درست. ولی تو این پرونده یه چیزی سرجاش نیس و نه مسولان قوه و نه خبرنگارها پشت قضایا چه چیزی وجود دارد که راست نمیگویند چه اتفاقی افتاده،1چطور ممکنه خانواده داماد رضایت بدن!!! 2.چطور ممکنه در جنایت دو عضو خانواده اونم پدر و مادر در قتل عام فرزند خود شریک بوده و 3 نفر...!!! و 3.پسرش هم یه جورا از جنایت قبل هم خبردار بوده. 4.بله ابهامات همچنان باقیمانده و جواب قانع کننده وجود نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۹ ۱۶ دی ۱۴۰۰
خانواده داماد به علت بیماری پیشرفته سرطان اکبر خرمدین رضایت دادند چون در هرصورت باید اول دوره زندانی را طی میکرد و بعد قصاص میشد اما چون سرطان پیشرفته داشت ممکن بود پیش از اجرای حکم بمیرد در ضمن دو خانواده علاوه بر نسبت خونی نسبت سببی دیگری هم دارند که با رخ دادن این جنایت پایه های زندگی دیگری هم از بن خراب میشد...چرا فکر میکنید خانواده داماد از روی سرخوشی رضایت دادند ولی دم مادر داماد است که آلزایمر دارد و نمیتواند درخواست قصاص بدهد خواهر و برادران داماد از حق خود گذشتند به شرط آزاد نشدن طرف از زندان،مادر هم که معاون قتل است و شریک جرم نه عامل قتل،البته با توجه به اعترافات خودش وگرنه خدا عالم است که فقط معاون بوده یا مجرم.در ضمن دقت کن جناب،مادر خودش اعتراف کرد که بابک با پیگیری های مداومش متوجه قتل آرزو و فرامرز شد و به همین خاطر نقشه قتل او را کشیدند،طبق گفته های خواهر داماد بابک بسیار پیگیری کرد تا فهمید آرزو و فرامرز به قتل رسیده اند با کسی و کسانی هم در میان گذاشت ولی کسی حرفش را باور نکرد! متوجه لکه های خون شده و ...کسی به یک پیرزن پیرمرد ماهر در نقش بازی کردن شک نکرده بود! بابک سر این قضیه با آنها درکیر شد مانند تف سر بالا به چه کسی بگوید پدر و مادرش قاتل هستند؟مدتی از خانه قهر کرد و به منزل عموی بزرگش رفت که پدر و مادرش از ترس لو رفتن ،نقشه قتل او را کشیدند و پیش از آنکه بابک دست آنها را رو کند مانند دو جنایت قبلی او را کشتند...مقصر کسانی هستند که حرف بابک را جدی نگرفتند و البته خودتان را جای بابک بگذارید در آن خانه و میان آن خانواده و مصائب و مشکلاتش نبوده اید که بدانید نگهداری از پدر و مادر سالمند با اختلالات روانی شدید چه بر سر آدم می آورد...بابک هم حق زندگی و شان اجتماعی داشتن و زیستن داشت و سالها آبرومندانه زندگی کرده بود اما تصمیم گرفت دست آن دو را رو کند که ...وقتی از جزییات زندگی این خانواده خبر ندارید لطف کنید مدام از جواب قانع کننده حرف نزنید...
Russian Federation
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۵ دی ۱۴۰۰
دقیقا از چی پشیمانی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۵ دی ۱۴۰۰
مادر تکه تکه شدن فرزندش را تحمل میکند اما مرگ خودش را نه!
نه این بهانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۱۵ دی ۱۴۰۰
قربون خدا که به این جانی ها ۴ بچه داده که یکی یکی به قتل برسانند ولی بعضی در حسرت یک بچه هستند.
Russian Federation
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ دی ۱۴۰۰
وقتی بابک بچه بود میبردی میذاشتی سر راه یکی که لیاقتشو داشت میبرد بزرگ میکرد منتش رو هم داشت
آخرین اخبار