رئیس پلیس راهور همدان:

نصب پارکومتر هوشمند برای کاهش ترافیک همدان الزامی است

رئیس پلیس راهور همدان گفت:نصب و راه اندازی پارکومتر (پارک سنج) هوشمند از سوی شهرداری به منظور مدیریت و کاهش ترافیک در معابر شهری ضروری است.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان- فرخ جمالی گفت: یکی از مهمترین چالش‌های شهری همدان افزایش ترافیک و نارضایتی شهروندان از وضعیت کنونی است که یکی از عوامل این موضوع پارک خودرو در حاشیه معابر است.

او گفت: اغلب کارمندان و مغازه داران از نخستین دقایق صبح اقدام به پارک خودرو در حاشیه معابر کرده و در مدت زمان حضور در محل کار خودروی خود را جابجا نمی‌کنند بنابراین محلی برای پارک دیگر خودرو‌ها نیست و دیگر رانندگان مجبور به پارک دوبل می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بنابراین در بیشتر خیابان‌های نزدیک به میدان شهر به علت وجود ادارات و نهاد‌های دولتی و پارک خودرو توسط کارمندان، شاهد بروز گره‌های ترافیکی هستیم.

سرهنگ جمالی گفت: ماموران پلیس راهور تنها خودرو‌هایی که در ایستگاه تاکسی و اتوبوس و زیر تابلو‌های توقف ممنوع پارک کرده اند را می‌توانند اعمال قانون کنند و دیگر خودرو‌ها حتی اگر در تمام طول شبانه روز در حاشیه جاده پارک شده باشد را نمی‌توان جریمه کرد.

به گفته او بهترین راه برای کاهش ترافیک در خیابان‌هایی از جمله خواجه رشید نصب پارکومتر و پارک سنج برای دریافت الکترونیکی هزینه از این رانندگان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان گفت: بازاریان و مغازه داران نیز اقدام به پارک وسیله نقلیه در حاشیه معابر کرده و توقف طولانی مدت این خودرو‌ها زمینه را برای استفاده دیگر کاربران ترافیک از معابر سلب می‌کند.

 جمالی گفت: داروخانه و فروشگاه‌های زنجیره‌ای نیز بدون هیچگونه ضابطه و در نظر گرفتن طرح ترافیک در نزدیکی ایستگاه تاکسی و اتوبوس و دور میادین و خیابان‌های پرترافیک راه اندازی شدند که این فروشگاه‌ها نیز وضعیت ترافیکی شهر همدان را به علت پارک دوبل خودرو‌ها و مراجعه برای خرید کالا از فروشگاه، افزایش داده است.

او گفت:در این باره مقرر شد رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با حضور در شورای ترافیک در این باره توضیحاتی ارائه بدهد.

پارکومتر یا پارک سنج (parking meter) دستگاهی است که برای جمع‌آوری پول و پرداخت هزینه پارک خودرو در یک محل خاص برای مدت زمانی محدود استفاده می‌شود.

در ۹ ماهه امسال ۷۱۵ هزار و ۳۸ مورد قبض جریمه صادر شده که ۷۰ درصد برگه جریمه‌ها برای تخلف ساکن صادر شده است.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.