ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه ۱۵ دی ماه، پیکر پاک و مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد خاک وطن اسلامی شد

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بامداد یکشنبه ۱۵ دی ماه، پیکر پاک و مطهر سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، ابومهدی المهندس و همراهانشان از طریق فرودگاه بین المللی اهواز وارد خاک وطن اسلامی شد.

۱۵ دی ماه ۱۳۹۸، جمعیتی که خود را به محل برگزاری مراسم در اهواز رسانده بسیار پر حجم و زیاد بود به گونه‌ای که محل برگزاری مراسم دیگر توان حضور جمعیت را نداشت. خوزستان نه یک ایران برای بدرقه ات آمده بودند.

رفته رفته به سیل جمعیت اضافه می‌شد. به جمعیت که می‌نگریستی محبوبیت سردار در خاطرت تداعی می‌شد.

خیابان های اهواز چنین جمعیتی را تا به حال به خود ندیده بود. دوربین ها و قلم ها ناتوان بودند از ثبت جمعیت. همه آمده بودند از زن و مرد تا کودک و جوان و پیر؛ و مشهد شهدا مانند همیشه که میزبان شهداست آن روز مهمان عزیزتری داشت.  حاج قاسم آمده بود. با چشمان اشکبارمان بدرقه اش کردیم تا مقصد بعدی اش وسردار سلیمانی برای همیشه خوزستان را ترک کرد.

قیامت خوزستانی‌ها در تشییع سردار عشق

او رفته بود و یاد و راهش میراثی  است که ما از او به یادگار داریم. راهی که چراغ فردا‌های های روشن است.

آن روز نمی‌دانستیم برای دست بریده ات روضه ابوالفضل بخوانیم یا برای پیکر پاره پاره ات روضه علی اکبر بخوانیم. برای غم هجران رهبرمان روضه مالک یا به یاد محاسن سفیدت روضه حبیب سر دهیم. از هلهله حرمله‌ها یا از شهادتت در غربت و دوری ناله سر دهیم.  

روزی که عشق بر شانه‌های مردم روان شد

اما در تاریخ بار‌ها به ما ثابت شده است که برای قاسم‌ها همیشه مرگ شیرین‌تر از عسل است.

سردار دل‌های بی قرار نمیدانی با رفتنت چه داغی بر دلهایمان گذاشتی، چشم هایمان بی قرار دیدن آخرین لحظه بود. تو راهی خانه ابدی ات شدی و ما ناگزیر باید با جای خالی ات کنار بیاییم.

اما سردار قهرمان ما چه عاشقانه کوچ کردی  و شهادت بی گمان تنها چیزی بود که می‌توانست پاداشی برای تلاش‌های بی وقفه و خستگی ناپذیر تو باشد‌ای سردار قلب‌های ایرانی، ما تا ابد داغدار تو خواهیم بود.

تو رفتی و ما دو سال است که  در غم دوری ات می‌سوزیم و حالا بعد از دو سال از آن خبر تلخ باید بگوییم که سلیمانی فقط یک فرد نیست، یک تفکر و اعتقاد است. درختی است که از لحظه‌ای که خون سردار سلیمانی‌ها  آن را آبیاری کردند در حال رشد و ریشه دواندن در جهان است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.