وزارت مبارزه با حوادث طبیعی به دلیل بارش های شدید برف و باران در کشور وضعیت اضطراری اعلام کرد.

 باشگاه خبرنگاران جوان _ طالبان در افغانستان بخاطر باران‌های شدید و برفباری‌های سنگین در کشور وضعیت اضطراری را سر از امروز چهارشنبه (۱۵ جدی) اعلام کرد.

محمد امین وزیری یکی از مسئولان وزارت مبارزه با حوادث طبیعی  طالبان در این مورد گفت: "به اداره‌های ما در ولایات هدایت داده شد یعنی ما وضعیت اضطراری را اعلام کردیم. از طریق وزارت حوادث طبیعی حالت آماده باش اعلام شد ما به هر ولایت مواد پیشاپیش فرستاده ایم تا آنها توزیع آن را آغاز کنند و درباره راه هایی که مسدود می‌شوند با وزارت فواید عامه و شرکت‌های خصوصی گفت‌وگو کرده ایم که اگر خدای ناخواسته کدام مشکل پیش شد راه حل آنرا به زودی دریابیم."

مردم افغانستان بخاطر بارندگی‌ها در این کشور هم ابراز خوشنودی کرده اند و هم نگران هستند.

خشنود از کاهش خشکسالی در برخی ولایات از جمله در ولایت ارزگان که بعد از یکسال و نیم بارندگی شده است.

بارندگی های شدید اخیر عده‌ای از بیجا شده‌ها را هم با مشکلات مواجه کرده و آنها از ولایت‌های مختلف به کابل پناه آورده اند.

گزارش‌ها حاکی اند که در اثر سرازیر شدن برفکوچ در بدخشان پنج تن جان‌هایشان را از دست دادند اما تخمین زده می‌شود که تلفات در این ولایت کوهستانی بیشتر از آن است که در رسانه‌ها نشر شده است

از جمع ولایت‌های جنوبی افغانستان بدترین سیلاب‌ها در هلمند سرازیر شده است جایی که شماری از مردم بین ولسوالی‌های نادعلی و گرشک گیرمانده اند و از نهادهای امداد رسان می‌خواهند تا آنها را نجات دهند.

از فرو ریختن خانه‌ها در ولسوالی‌های واشیر، مارجه و نهرسراج ولایت هلمند هم گزارش هایی آمده است. 

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار