مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از انعقاد ۱۱۷ قرارداد سرمایه گذاری در شهرک‌های صنعتی آباده خبر داد.

 باشگاه خبرنگاران جوان شیراز - احد فتوحی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آباده گفت:  زیرساخت مناسبی در شهرک‌های صنعتی آباده برای جذب سرمایه گذار فراهم شده است.

او گفت: شهرک صنعتی آباده بزرگترین شهرک صنعتی شمال فارس محسوب می‌شودبه طوری که در حال حاضر ۱۱۵ قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان در این شهرک صنعتی منعقد شده است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اینکه دو شهرک و یک ناحیه صنعتی در شهرستان آباده با مساحتی افزون بر ۳۴۰ هکتار آماده جذب متقاضیان سرمایه گذاری است گفت: برای جذب سرمایه گذار در شهرک صنعتی ایزدخواست نیز مشوق‌هایی نظیر کاهش سهم پرداخت نقدی به ۱۰ درصد با اقساط ۳۰ ماه بدون سود در نظر گرفته شده است.

او گفت: شهرک صنعتی ایزدخواست در شمالی‌ترین نقطه استان فارس از موقعیت مناسبی برای سرمایه گذاری برخوردار است وبا مساحت ۹۵ هکتار ظرفیت استقرار ۲۰۰ واحد تولیدی - صنعتی با پیش بینی اشتغالزایی یک هزار نفر را خواهد داشت.

فتوحی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی آباده نیز از مجهزترین شهرک‌های صنعتی استان فارس از لحاظ توسعه زیرساخت‌ها محسوب می‌شود، گفت: تکمیل زیرساخت‌ها در فاز دوم این شهرک صنعتی نیز بصورت اولویت انجام خواهدشد.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: هم اکنون ۶۳ واحد صنعتی با اشتغال ۹۰۰ نفر در شهرک صنعتی آباده فعال است.

فتوحی همچنین از آمادگی این شرکت برای ایجاد نواحی صنعتی در مناطق صغاد و بهمن و خسرو شیرین خبرداد و گفت: در صورت ارائه اراضی مناسب آمادگی راه اندازی نواحی صنعتی برای این مناطق را داریم.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با همراهی فرماندار و برخی مسولان شهرستان در بازدید از مجتمع درحال ساخت کاشی و سرامیک در ناحیه صنعتی سورمق به بررسی مشکلات این واحد پرداختند.

مجتمع کاشی و سرامیک دی با ظرفیت تولید ۲۰ هزارتن در روز انواع اسلب سرامیک با سرمایه گذاری ۴۵۰۰ میلیارد ریال در حال ساخت است و با بهره برداری از آن در سال آینده برای ۴۰۰ نفر شغل ایجاد می‌شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به وضعیت ناحیه صنعتی سورمق، گفت: این ناحیه صنعتی با ۳۵ هکتار ظرفیت استقرار ۶۰ واحد صنعتی را دارد و هم اکنون ۲ قرارداد سرمایه گذاری در آن منعقد شده است.

او گفت: این ناحیه صنعتی با توجه به نزدیکی به استان یزد، از موقعیت ویژه‌ای برای سرمایه گذاری برخوردار است فتوحی با بیان اینکه مساحت کم این ناحیه صنعتی جوابگوی بالای متقاضیان در آینده نخواهد بود، خواستار اجرای طرح توسعه و الحاق بخشی از اراضی اطراف به این ناحیه صنعتی شد و گفت:مراحل اداری اجرای طرح توسعه در حال انجام است.

فتوحی بر تکمیل زیرساخت‌ها در این ناحیه صنعتی تاکید کرد و گفت: در این زمینه به زودی تعدادی طرح عمرانی در بخش شبکه‌های داخلی برق و گاز آغاز می‌شود.

فرماندار شهرستان آباده نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های این شهرستان و نیز موقعیت وپژه آباد در شمال فارس و نزدیکی به دو استان یزد و اصفهان، گفت: آباده از ظرفیت بی نظیری برای جذب سرمایه گذار برخوردار است

زین العابدین نیک مرام در ادامه با بیان اینکه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان مصوبات خوبی برای مانع زدایی و حمایت از تولید داشته است گفت:مصوبات این ستاد برای دستگاه‌های اجرایی لازم الاجرا است.

در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان آباده در قالب مصوبه‌هایی مسائل و مشکلات واحد‌های صنعتی بررسی و رفع شد.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار