در جلسه هماهنگی مراسم دهه فجر شهرستان فراهان کمیته‌های دهه فجر تشکیل شد.

باشگاه خبرنگاران جوان، اراک - جلسه هماهنگی برگزاری مراسم دهه فجر شهرستان فراهان در محل فرمانداری شهر فرمهین برگزار و در این جلسه کمیته‌های دهه فجر شهرستان تشکیل شد.

معمارنیا فرماندار شهرستان فراهان در این جلسه با اشاره به اهمیت بزرگداشت و گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تشریح برنامه‌های شهرستان فراهان از آمادگی مردم و مسئولان برای برگزاری باشگوه این مراسم خبر داد.

دوازدهم بهمن سال ۱۳۵۷ هجری شمسی (۱ فوریه ۱۹۷۹) حضرت امام خمینی (ره)، بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران، پس از پانزده سال دوری و تبعید از وطن، درمیان استقبال پرشور مردم، قدم به خاک ایران اسلامی گذاشت.

پس از گذشت ده روز از ورود ایشان به ایران، در روز ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷، (۱۱ فوریه سال ۱۹۷۹) انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید.

به همین دلیل، از روز دوازدهم بهمن، یعنی روز ورود امام خمینی (ره) به ایران تا بیست و دوم بهمن که روز پیروزی انقلاب اسلامی است، "دهه فجر" نامگذاری شده است و هر سال، جشن‌ها و مراسم ویژه پیروزی انقلاب اسلامی در این ایام برگزار می‌شود.

به همین مناسبت ناقوس کلیساها، بوق کشتی‌ها و سوت قطار‌ها هم به نشانه احترام به صدا در می‌آید و زنگ انقلاب اسلامی در مدارس سراسر ایران نواخته می‌شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.