علمدار یزدی گفت: صنایع نساجی و پوشاک در استان یزد ۱۸.۶ درصد اشتغالزایی صنعتی را به خود اختصاص داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد - محمدرضا علمدار یزدی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت:  یزد در زمینه صنایع از جمله نساجی دارای قدمت طولانی است و امروز این صنعت سهم خوبی در زمینه جذب سرمایه گذاری و میزان اشتغالزایی دارد.

او گفت: در حال حاضر ۴۸۷ واحد نساجی و پوشاک در استان یزد پروانه بهره برداری دارند، این واحد‌ها با سرمایه گذاری ثابت ۱۶.۷۵۶.۲۸۶ میلیون ریال، ۱۵.۸ درصد واحد‌های صنعتی فعال استان را شامل می‌شوند و ۷.۶ درصد سرمایه گذاری صنعتی استان در این حوزه انجام شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد گفت: صنایع نساجی و پوشاک در استان ۱۸.۶ درصد اشتغالزایی صنعتی  را به خود اختصاص داده اند.

علمدار یزدی گفت: البته بیشترین سهم اشتغالزایی صنعتی استان یزد مربوط به صنایع معدنی است به نحوی که تاکنون، ۳۹ هزار و ۱۶۸ نفر در ۸۴۹ واحد فعال این بخش، مشغول فعالیت بوده اند.

او گفت: صنایع فلزی و برق با اشتغالزایی برای ۱۹ هزار و ۵۹۰ نفر و صنایع شیمیایی و سلولزی با اشتغالزایی برای ۱۷ هزار و ۵۸۹ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

علمدار یزدی گفت: شش گروه صنعتی استان یزد شامل صنایع شیمیایی و سلولزی، صنایع معدنی، نساجی و پوشاک، فلزی و برق، غذایی و دارویی و تولید انرژی ۱۰۰ هزار و ۸۵۶ شغل ایجاد کرده اند.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار