سخنگوی ارتش پاکستان از آمادگی این کشور برای مقابله با سامانه دفاع موشکی اس۴۰۰ هند خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - «بابر افتخار» سخنگوی ارتش پاکستان، اعلام کرد که به دنبال استقرار سامانه دفاع موشکی «اس۴۰۰» هند در پنجاب، پاکستان برای مقابله با این کشور آماده می‌شود.

طبق اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، هند اولین یگان سامانه اس۴۰۰ خود را در «پایگاه هوایی پنجاب» نزدیک پاکستان مستقر کرده همین باعث شده است که پاکستان اقداماتی را برای مقابله با تهدید‌های هند اتخاذ کند.

این مقام ارتش پاکستان در ادامه با بیان آن‌که استقرار ارتش هند برای پاکستان مشخص شده است، گفت: «ما اقدامات لازم را انجام دادیم و آمادگی مقابله با هر تهدیدی را داریم. پاکستان ناوگان نیروی هوایی خود را ارتقا داده است تا به بهترین فناوری و تجهیزات مجهز شویم.»

بنابر اعلام بابر افتخار، پدافند هوایی پاکستان بیشترین پیشرفت را در این زمینه داشته است و از همین رو اکنون نیرو‌های هوایی پاکستان در جهان یکی از بهترین‌ها است.

پیش از این رسانه‌های خبری از احتمال استقرار سامانه پدافند هوایی که هند آن را از روسیه خریداری کرده است، در پایگاهی هوایی واقع در پنجاب، در نزدیکی مرز چین و پاکستان در ماه فوریه خبر داد.

هند در سال ۲۰۱۸ قراردادی ۵.۴ میلیارد دلاری با شرکت سازنده تسلیحاتی «الماز- انتی» روسیه برای خرید ۵ سامانه موشکی زمین به هوا به امضا رساند.

روابط هند و پاکستان به طور ویژه پس از آن‌که دهلی نو ایالت «جامو و کشمیر» را از وضعیت نیمه خودمختاری خلع کرد، تیره و تار شد. پاکستان که کنترل بخشی از این منطقه را بر عهده دارد، با محکوم کردن تصمیم هند، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور قطع کرد.

همچنین چین نیز که ۲۰ درصد از منطقه کشمیر را تحت کنترل دارد، از تصمیم دهلی نو انتقاد کرد. هند با این حال گفته است این مسأله داخلی است و به قلمرو هند مربوط می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۶ ۱۶ دی ۱۴۰۰
پاکستان بهتره آماده مقابله با داعش بشه تا هند
آخرین اخبار