وزیر نیرو گفت: حل مشکلات زیرساختی ناشی از سیلاب اخیر پس از تامین اعتبار از ۲ روز آینده آغاز می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان - علی اکبر محرابیان گفت: هر دستگاهی در استان هرمزگان باید خسارات اضطراری که به حوزه‌های آن‌ها وارد شده و مانع ارائه خدمات عادی شده است را احصاء و به مرکز ارائه کند.

به گفته وزیر نیرو  پروژه ایمن‌سازی و دیواره‌سازی مراکز جمعیتی پایین دست سد استقلال میناب حدود ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که از مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان می خواهم که عملیات اجرایی آن را آغاز کند و تامین اعتبار آن نیز انجام می‌شود.

محرابیان گفت: اعتبارات لازم برای ایمن‌سازی و بهسازی پل دوم «میناب» تامین می‌شود تا راه و شهرسازی طی یک ماه به صورت جهادی نسبت به ایمن‌سازی و بازطراحی آن اقدام کنند و  برای ساماندهی رودخانه‌ها از بند «و» نیز استفاده شود.

به گفته این مسئول برای کاهش خسارت‌ سیل زدگان، وام‌های کشاورزانی که از سیل آسیب دیده‌اند، به مدت دو سال امهال خواهد شد و این موضوع در قالب مصوبه دولت به بانک‌ها ابلاغ می‌شود.

وزیر نیرو گفت:خانواده‌هایی که وسایل آن‌ها از سیل آسیب دیده، شناسایی شوند و کد ملی آن‌ها ارائه شود تا یک مجموعه لوازم خانگی شامل یخچال، فرش، لوازم پخت و پز و ... به آنها اهدا شود.

محرابیان  بر تامین غذای گرم برای مردم سیل زده پس از شناسایی تعداد خانواده‌ها تاکید کرد. 

وی دستور ساماندهی اکیپ هایی برای رفع قطع بودن جاده دسترسی ۳ روستا را صادر کرد. 

دستور ویژه به شرکت توانیر برای ساماندهی و تعویض تیرهای برق نامناسب صادر و مقرر شد .

هشت روستا در هرمزگان با مشکل آب شرب مواجه هستند

به گفته نماینده ویژه رئیس جمهور در خصوص سیل جنوب کشور در حال حاضر هشت روستا در استان هرمزگان مشکل آب شرب دارند که به دلیل قطعی برق تاسیسات آب‌رسانی است که دستور رفع آن نیز صادر شد 

از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر خطوط انتقال فوق توزیع استان هرمزگان در ۶۴ نقطه آب بردگی ثبت شد که تمام حادثه‌ها در کمترین زمان برطرف شد.

 وزیر نیرو گفت: در بحث نوسازی منازل تخریبی دولت تعهد می‌پذیرد تا تسهیلات قرض‌الحسنه و کمک بلاعوض پرداخت کند و مجری آن نیز بنیاد مسکن خواهد بود.

سیل ویرانگر روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری تمام مناطق هرمزگان را در برگرفت و خسارت‌های فراوانی به زیر ساخت‌ها شامل آب برق مخابرات، راه پل‌ها واحدهای مسکونی و کشاورزی وارد کرد.

انتهای پیام/ب

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۹ ۱۶ دی ۱۴۰۰
چرامشملات زیر ساختی دراین چهل سال وحداقل دراین 5 سال اخیر، نساختید!!! کاخ نشینان مرفه وبی درد !! ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عبدالهی
۱۲:۴۸ ۱۶ دی ۱۴۰۰
حفر و کندن چاله هایی بزرگ، برای ذخیره سازی آب باران و مهار سیلابها ،همچون سدها میتواند کمک خوبی به کم آبی در این مناطق خشک و کم بارش باشد.