مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان ازایجادزمینه اشتغال هزارو۱۱۰نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان از ابتدای امسال تاکنون خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - ارجمند، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: در ۹ ماه گذشته از امسال زمینه اشتغال هزار و ۱۱۰ نفر در حوزه صنایع‌دستی استان زنجان فراهم  شده است.

او می گوید:در مدت زمان یاد شده هزار و ۴۲ پروانه تولید انفرادی، ۱۱ پروانه تولید کارگاهی، ۶۰ کارت شناسایی و یک جواز تأسیس کارگاهی صادر شده و صدور این مجوز‌ها در راستای توسعه کارگاه‌های صنایع‌دستی، ایجاد اشتغال و فرصت‌های جدید شغلی، گسترش و توسعه صنایع‌دستی در استان  بوده است.

به گفته ارجمند زنجان از استان‌های برجسته در زمینه صنایع‌دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالا‌ها و آثار ارزشمندی را در صنعت چاقوسازی، ملیله‌کاری، گلیم‌بافی، چاروق دوزی، پلاس بافی، معرق‌کاری و ... خلق کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در حوزه صنایع‌دستی را در افزایش ماندگاری جوانان در روستاها، جلوگیری از مهاجرت به شهرها، مهاجرت معکوس و بازگشت روستاییان، توسعه صنایع‌دستی روستایی و ارتقای درآمد روستائیان دانست و گفت: بیشترین میزان اشتغال ایجادشده حوزه صنایع‌دستی در بخش توسعه روستایی و عشایری بوده است.

۳۶۰ رشته صنایع‌دستی در ایران فعال است که ۵۵ رشته از این تعداد در استان زنجان وجود دارد. هم‌اکنون هزاران نفر در این استان از محل تولید و فروش صنایع‌دستی ارتزاق می‌کنند و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالا‌ها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.