معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه استان در دیپلماسی اقتصادی کاملاً فعال خواهد بود گفت: برای ارتباط اقتصادی با کشور‌های همسایه برنامه مدون داریم.

باشگاه خبرنگاران جوان تبریز - کلامی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان، اظهار داشت: شناسایی بازار‌های هدف یکی از مولفه‌های مهم برنامه صادراتی استان است که اتاق بازرگانی و بخش خصوصی در این زمینه نقش بسزایی بر عهده دارند.

 در سطح استانی به هیچ عنوان نباید مانع و مشکلی برای صادرکنندگان ایجاد شود.

 احصای فرایند‌ها و کاهش زمان ارائه خدمات به صادرکنندگان از سوی دستگاه‌های مسئول ضروری است.

با کسانی که در استان برای صادرات مشکل ایجاد می‌کنند باید برخورد شود.

شرایط استان برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان باید سهل‌تر از استان‌های دیگر باشد.

سفر قریب‌الوقوع رئیس جمهور به استان فرصت مغتنمی برای انتقال مسائل و مشکلات حوزه تولید و صادرات به دولت و جذب اعتبارات مناسب در این حوزه است.

 راستی  رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت:پیش‌بینی صادرات استان طی امسال یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بود که در ۹ ماهه نخست امسال یک میلیارد و ۲۳۱ میلیون دلار تحقق یافت.

 محصولات پتروشیمی، کشاورزی و صنایع غذایی، معدنی و صنعتی عمده‌ترین محصولات صادراتی استان و کشور‌های ترکیه، عراق، افغانستان، آذربایجان، پاکستان، گرجستان، بلغارستان و امارات نیز کشور‌های اصلی هدف صادرات استان هستند.

 ۱۷۳۱ فقره کارت بازرگانی در استان طی امسال صادر شده است.

۳۷۰ صادرکننده در استان فعالیت می‌کنند که ۶ نفر از آنان طی امسال به عنوان صادرکننده نمونه ملی انتخاب شده‌اند و آذربایجان شرقی نیز از نظر صادرات در رتبه ۶ کشور قرار دارد.

تعدادی از صادرکنندگان و فعالان بخش خصوصی و مدیران اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تبریز هم در این جلسه به طرح مسائل و مشکلات حوزه تولید و صادرات پرداختند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.