بشار اسد در پیامی اعلام کرد که شهید سلیمانی برای زنده نگهداشتن روحیه فداکاری و گذشت در راه وطن تلاش کرد و از ستون‌های اصی مبارزه با دشمنان بود.

باشگاه خبرنگاران جوان - بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه به مناسبت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، اظهار داشت که شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس ستون‌های اصلی مبارزه با دشمنان بودند.

المیادین با انتشار این سخنان رئیس‌جمهور سوریه که توسط بثینه شعبان، مشاور بشار اسد در مراسم سالگرد شهادت این شهدا در سفارت ایران در دمشق قرائت شد، اعلام کرد: سردار سلیمانی برای القا و زنده نگهداشتن روحیه فداکاری و گذشت در راه وطن تلاش کرد و آرمان شهادت را در جهان به یادگار گذاشت. این شهید در زمان و مکان مناسب، وجدان‌های زنده را هدایت کرد. شهید سلیمانی در هر مأموریتی برای نابودی تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی آمریکا تلاش کرد.

در ادامه پیام بشار آمده است: سردار سلیمانی یک پدیده نظامی، سیاسی و فرهنگی بود و مکتبی که تشکیل داد باعث شد دشمنان و جنایتکاران در انجام پروژه‌هایشان احساس خطر کنند. درنهایت آن‌ها از ترس الگوی سلیمانی در منطقه و جهان دست به ترور این شهید بزرگوار زدند. آمریکا به دلیل ترس از گسترش الگوی شهید سلیمانی که پروژه‌های آن را تهدید می‌کند، جنایت خود را مرتکب شد.

بثینه شعبان در ادامه قرائت پیام رئیس‌جمهور سوریه گفت: باید به رویکرد شهید سلیمانی وفادار بمانیم و برای تقویت همکاری و همگرایی بین سوریه و ایران تلاش کنیم. دشمنان از خطر ارتباط حیاتی سوریه و عراق برای رفع محاصره ناعادلانه دو ملت ما، آگاه هستند. 

بثینه شعبان ادامه داد: سوریه شجاعانه ارتش خود را بازسازی و از متحدان خود حمایت کرده است، اما پیروزی واقعی آن در ایستادگی برای محافظت از تصمیم مستقل خود است.

در بیانیه رئیس‌جمهور سوریه که بثینه شعبان آن را قرائت کرد همچنین آمده است: سوریه که شهید سلیمانی خاکش را دوست داشت، چراغ راه مقاومتی استوار خواهد بود که سازش نمی‌شناسد. بعد از جنگ نظامی وارد یک جنگ بزرگ اقتصادی و فرهنگی خواهیم شد و اجازه نخواهیم داد خون شهدا بیهوده باشد.

ترور سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و همرزم مجهاد او، شهید ابومهدی المهندس، نائب رئیس الحشد الشعبی، به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا در ۱۳ دی سال ۹۸ صورت گرفت و واکنش‌های بین‌المللی زیادی را به همراه داشت. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار