رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی اعلام کرد که حمله به کنگره، قانون اساسی آمریکا را با تهدید بزرگی مواجه کرد که ترامپ مسئول آن است.

باشگاه خبرنگاران جوان- همزمان با اولین سالگرد هجوم به ساختمان کنگره آمریکا، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا فاش کرد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا در تلاش بود تا از انتقال مسالمت آمیز قدرت جلوگیری کند و با حمله طرفداران او به کنگره، قانون اساسی آمریکا با تهدید بزرگی مواجه شد که ترامپ مسئول آن است.

العربیه در خبری نوشت که بایدن در سخنرانی امروز (پنجشنبه) خود گفت که حمله به ساختمان کنگره دیگر تکرار نخواهد شد. او گفت افرادی که به کنگره حمله کردند می‌خواستند آمریکا را از هم بپاشند و ترامپ در حالی که در کاخ سفید نشسته بود، مردم را برای حمله به کنگره تحریک می‌کرد و اقدامی برای جلوگیری از حمله به کنگره انجام نداد.

او همچنین در ادامه توضیح داد: «ترامپ در مورد انتخابات قبلی دروغ‌های زیادی منتشر کرد و جمهوری خواهانی که از ترامپ می‌ترسند در زیر سوال بردن سلامت انتخابات سهیم بوده اند. دولت قبلی به دنبال رد صلاحیت آرای آمریکایی‌ها برای تغییر نتایج بود و ترامپ با اختلاف ۷ میلیون رای شکست خورد. هیچ مدرکی دال بر تقلب در انتخابات وجود ندارد.»

وی همچنین گفت که ترامپ حتی قبل از به صندوق انداختن اولین رای، پیش دستانه در مورد درستی انتخابات ابراز نگرانی کرده بود و به دنبال بهانه‌ای بود تا حقیقت و شکست خود را بپوشاند. او فقط یک رئیس جمهور سابق نیست، بلکه یک رئیس جمهور سابق شکست خورده است.

گفتنی است که پس از پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا،  هزاران نفر از حامیان ترامپ به ساختمان کنگره در پایتخت یورش بردند تا از تصویب  بایدن به عنوان رئیس جمهور توسط کنگره جلوگیری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار