فرماندار دشتیاری گفت: سیل ۲۵۰ میلیارد تومان به راه‌های این شهرستان خسارت وارد کرده و مردم ۱۸ روستا به‌دلیل نداشتن راه دسترسی در محاصره سیلاب هستند.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - عادل عفتی  فرماندار دشتیاری گفت: طبق آخرین آمار اداره هواشناسی در نِگور مرکز شهرستان دشتیاری و باهوکلات ۱۱۵ میلی‌متر بارش داشته‌ایم که در پی این بارندگی‌ها راه‌های روستایی، زمین‌های کشاورزی، خانه‌های خشت و گلی غیرمستحکم و سایر زیرساخت‌ها دچار خسارت شده و مردم این مناطق نیازمند سریع جبران خسارت هستند.

وی گفت: در مجموع یازده اکیپ راهداری، چهار اکیپ برق، ۲ تیم از بخشداری‌های تابعه و گروه‌های بنیاد مسکن و هلال احمر تشکیل و در حال خدمات‌رسانی لازم به سیل‌زدگان هستند.

فرماندار دشتیاری گفت: ۲۱ دستگاه ماشین‌آلات راهداری شامل ۱۲ دستگاه بخش خصوصی و شرکت‌های ساختمانی و راه و ۹ دستگاه دولتی در منطقه دشتیاری مشغول خدمت هستند و این تعداد از ماشین‌آلات باتوجه به حجم کارها، تخریب راه‌ها، و بسته بودن بسیاری از مسیر‌ها کافی نیست و بعد از گذشت چند روز هنوز راه ۱۸ روستا بسته است، تردد سخت و اهالی این روستا‌ها با کمبود موادغذایی مواجه هستند.

وی  گفت: اهالی مناطق روهگام‌ها، ریمدان‌ها، کلانی‌ها، ریپگ‌ها و دلگان‌ها در محاصره سیل بوده و نیازمند سریع امدادرسانی و تحویل موادغذایی هستند.

عفتی گفت: از ابتدای بارندگی تاکنون جمعیت هلال احمر ۵۰ چادر و ۵۰ پتو به سیل‌زدگان تحویل داده است.

وی گفت:  مردم مناطق سیل‌زده مشکلات زیادی دارند که می‌طلبد نهاد‌های حمایتی دولتی و خیران برای کمک به مردم بشتابند و هر کدام از دستگاه‌ها وظایف ذاتی خود را اجرایی و عملیاتی کنند.

وی  گفت: بند خاکی نلینت سرریز کرده و شماری از روستا‌های پایین دست آن نظیر اسلام‌آباد و پت دچار آبگرفتگی شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار