رئیس‌جمهور آمریکا یک ژنرال بلندپایه ارتش این کشور را به عنوان فرمانده نیروهای تروریستی سنتکام معرفی کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان - جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا یک ژنرال بلندپایه ارتش این کشور را جایگزین کنت مک‌کنزی، به عنوان فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام معرفی کرده است.

طبق گزارش شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان براساس اظهارات مقامات نظامی آمریکا و اسناد کنگره این کشور، جو بایدن ژنرال «مایکل اریک کوریلا» (Michael Erik Kurilla) را به عنوان نامزد فرمانده بعدی فرماندهی مرکزی نیروهای تروریستی سنتکام که بر عملیات نظامی در خاورمیانه نظارت دارد، معرفی می‌کند.

کوریلا جایگزین ژنرال فرانک مک کنزی خواهد شد که از اوایل سال ۲۰۱۹ فرماندهی سنتکام را برعهده داشت. قرار است دوره مدیریت مک کنزی در بهار امسال به پایان برسد.

کوریلا، فرمانده سپاه هجدهم هوابرد ارتش آمریکا در فورت براگ است و در صورت تأیید سمت جدید، چهارمین ستاره خود را با درجه ژنرالی دریافت خواهد کرد.

سی‌ان‌ان که برای اطاعات بیشتر با کاخ سفید تماس گرفته است نوشت کوریلا، که در سال ۲۰۰۵ در یک درگیری مسلحانه در عراق به شدت مجروح شد، قبلاً به عنوان رئیس ستاد ژنرال جوزف ووتل، که فرماندهی سنتکام در دولت اوباما و ترامپ را برعهده داشت، خدمت می‌کرد.

در دولت اوباما، کوریلا همچنین به عنوان دستیار فرمانده و مدیر عملیات در فرماندهی عملیات ویژه مشترک ضد تروریسم ارتش آمریکا، خدمت می‌کرد. پیش از آن، وی پس از گذراندن چندین پست برجسته دیگر در ارتش، به مدت ۲ سال به عنوان فرمانده لشکر ۸۲ هوابرد خدمت کرد.

بر اساس گزارش سی‌ان‌ان نامزدی او برای این تصدی سمت فرماندهی سنتکام در حالی انجام شده است که در هفته گذشته پایگاه‌های نظامی در عراق و سوریه که نیرو‌های آمریکایی را در خود جای داده بودند، روز چهارشنبه مورد حمله قرار گرفتند.

روز گذشته (پنجشنبه) پایگاه ارتش آمریکا در میدان گازی کونیکو در حومه دیرالزور سوریه با ۴ راکت مورد حمله قرار گرفت.

منابع خبری در عراق روز چهارشنبه گذشته نیز گزارش دادند که پایگاه نظامی عین‌الاسد در استان الانبار که در اختیار نیرو‌های آمریکایی قرار دارد، با چند موشک مورد حمله قرار گرفته و سامانه‌های دفاعی مستقر در آن موفق به مقابله با آن نشده است.

در همین روز (چهارشنبه) همچنین پایگاه نظامی ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در میدان نفتی «العمر» سوریه مورد حمله موشکی قرار گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
تن ماهی و رب و خیارشور کوریلا
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۳۲ ۱۷ دی ۱۴۰۰
از ترس انتقام فراری میدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۵ ۱۷ دی ۱۴۰۰
یک جانی دیگر آمد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
شاید مکنزی بنا به برخی دلایل که بناست تحت پیگرد حقوقی و قضایی بدلیل فعالیت و ارتکاب جنایات تروریستی در سطوح بین المللی از طرف کشورهای منطقه خاورمیانه قرار بگیره، باید بنا به برخی مصالح برگرده به ایالات متحده و بازنشسته بشه تا بهتر بشه از هزینه بیشتر برای کشورش جلوگیری بشه.
احتمال هم داره به دلیل اضطراب مزمن و ترس از انتقام مقامات امریکایی به نتیجه رسیده اند که تعویضش برای امریکا منطقی و البته در صورت وقوع انتقام، کم هزینه تر خواهد بود. است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۷ ۱۷ دی ۱۴۰۰
کنت مکنزی. از امران ترور حاج قاسم هست. و اوست که فرمان اتش را ااعلام میکند ،،، مگذارید سالم بماند از اولین کسانی اسی که باید به جهنم رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۷ دی ۱۴۰۰
تاریخچه تعویض فرماندهان آمریکایی را که مرور کنید متوجه می شوید با حضورشان دست به یک سری عملیاتها می زنند.
پس باید نیروهای مسئول، حواسشون جمع باشد پاسخ های متناسب با این رویکرد نیروهای امریکایی را داشته باشند تا همون روز اول ترمزهای محکمی برای این فرمانده جدید بگذارند.
آخرین اخبار