حجت الاسلام و المسلمین علیدادی سلیمانی گفت: رفتار حاج قاسم، الگویی بی نظیر برای جامعه است؛ بنابراین باید برنامه ریزی برای ترویج مکتب سلیمانی در جامعه انجام شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان- حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمان به حضور پر شور زائران از کشور‌های مختلف، شهرستان های مختلف کرمان و سایر نقاط کشور در مراسم سالگرد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این حضور نشان می‌دهد مردم قدردان خدمات صادقانه و خالصانه مردی هستند که در اوج ساده زیستی، خدمات زیادی را به جامعه ارائه داد.

او وجود رفتار و فرهنگ در مکتب سلیمانی را بسیار ارزشمند دانست و گفت: او در رفتار شخصی و اجتماعی، الگویی بی نظیر برای جامعه محسوب می‌شود که در این زمینه باید برنامه ریزی ویژه‌ای برای ترویج مکتب سلیمانی در جامعه انجام شود.

به گفته حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی سردار سلیمانی یک مسلمان واقعی و یک مجاهد فی سبیل الله بود که در راه خدمت به اسلام از همه چیز گذشت و در نهایت به آرزویش که شهادت بود، رسید.

او با تأکید بر اینکه باید سیره این شهید را بررسی و الگو قرار دهیم، می‌گوید: رفتار او با مردم و یتیمان، بوسه زدن به دست پدر و مادر و جهاد در راه خدا و دفاع از مردم مظلوم عراق، سوریه و لبنان باید درس‌هایی برای زندگی مردم به ویژه جوانان  باشد و آن ها باید در این مسیر گام‌های مهمی بردارند.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، ولایت مداری و مطیع بودن حاج قاسم را از بارزترین ویژگی‌های او برشمرد و گفت: این شهید والامقام در وصیت نامه‌اش مردم کرمان را به ولایتمداری توصیه کرده است که این وصیت نامه و توصیه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد و در این زمینه برنامه ریزی شود.

او به مردم محور بودن برنامه‌های سالگرد شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: استقبال و خدماتی که مردم به زائران ارائه دادند، قابل توجه بود و جای قدر دانی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی، قاسم سلیمانی را محصول انقلاب دانست و به گفته او رفتار این شهید نمونه‌ای از رفتار یک انقلابی مجاهد است که در همه عرصه‌ها گوش به فرمان ولایت بود.

امام جمعه کرمان می‌گوید: روحیه دادن به جامعه و مقابله با دشمنان و تلاش برای توسعه و پیشرفت کشور باید ترویج شود و این راه و مکتب شهید سلیمانی است.

 او در بخش دیگری از سخنان خود  با تاکید بر ادامه امدادرسانی به سیل زدگان جنوب کرمان  گفت: تا رسیدن به شرایط مطلوب در مناطق سیل‌زده، امدادرسانی همچنان ادامه یابد.

انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار