امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بر تلاش دولت برای رفع مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی و افزایش اعتمادسازی تاکید کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان مشهد - امامان جمعه خراسان رضوی در خطبه های این هفته نماز جمعه بر ضرورت پایه‌ریزی زندگی‌ بر پایه دین و تلاش دولت برای رفع مشکلات و مسائل اقتصادی و معیشتی و افزایش اعتمادسازی تاکید کردند

خطبه های نماز جمعه در سبزوار 

  امام جمعه سبزوار با تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) از این بانوی دوعالم، به عنوان الگوی ولایتمداری و دفاع از ولایت یاد کرد.

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه در خطبه های نماز جمعه سبزوار افزود: حضرت فاطمه (س) در موقعیتی از دین خدا، اسلام  و ولایت دفاع کرد که حتی برخی از صحابه پیامبر (ص) در برابر حضرت علی (ع) ایستاده بودند.

وی همچنین با گرامیداشت قیام ۱۹ دی مردم قم اظهار داشت: این قیام مردمی منشاء تحول و آغازگر زنجیره مبارزات و اعتراضات و منتهی به خیزش مردمی علیه رژیم پهلوی شد.

امام جمعه سبزوار با اشاره به اهعمیت خدمت به محرومان در این شرایط  اقتصادی گفت: گروه‌های جهادی خدمت به مردم در این شهرستان راه اندازی شده که منشا خیر و برکات فراوانی شده است.

حجت الاسلام مقیسه با بیان اینکه گروههای جهادی در عرصه های مختلف اجتماعی، خدماتی، عمرانی و کمک های مومنانه برای محرومیت‌زدایی تلاش می کنند، افزود:  به منظور پیشبرد اهداف از آحاد مردم که تخصص های مختلفی دارند، برای پیوستن به گروههای جهادی دعوت  می شود.

خطبه های نماز جمعه در تایباد 

حجت الاسلام و المسلمین حسین ملکی گفت: از دولت انتظار داریم هر چه سریعتر تکلیف مدیران اجرایی را تعیین کند و مردم را معطل نگذارد.

این درحالی است که از اول دیماه روند تغییر فرمانداران شهرستان ها آغاز شده است و تاکنون تعداد 13 سرپرست فرمانداری های شهرستان های خراسان رضوی معرفی شده اند.

همچنین معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی در آیین تودیع و معارفه فرمانداران تربت حیدریه گفته بود که تا یک ماه آینده فرمانداران شهرستان ها تغییر خواهند کرد.

خطبه های نماز جمعه گناباد 

امام جمعه گناباد از دولت، مسئولان و دیگر دست اندرکاران امور خواست که با رفع مسائل و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم برای افزایش اعتماد آنان تلاش کنند. 

حجت الاسلام حسن صادقی نسب در خطبه های نماز جمعه گناباد در مصلای امام خمینی (ره) گفت: مسائل اقتصادی، معیشتی و تورم از مشکلات مهم مردم است و دولت سیزدهم باید با سازوکار  عملی و برنامه ریزی اجرایی موثر و قاطع، نسبت به کاهش این مسائل اهتمام خاصی داشته باشد تا سرمایه اعتماد مردم به عنوان پشتوانه های نظام جمهوری اسلامی بیش از پیش افزایش یابد. 

 وی گفت: تا زمانی که این نظام از سرمایه حضور مردمی برخوردار است، دشمنان و ایادی سرسپرده آنها به اهداف خصمانه خود دست نمی یابند.

هم اکنون استان خراسان رضوی دارای ٣٣ شهرستان است.

ائمه جمعه شهرستان های دیگر نیز خواستار مشخص شدن تکلیف مدیران شهرستانی شده بودند. 

انتهای پیام//ف. ب. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.