بیش‌از ۱۲۰هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمانی از ابتدای امسال تا کنون در ۵۲باب استخر پرورش ماهی استان سیستان و بلوچستان رهاسازی شده است.

 باشگاه خبرنگاران جوان زاهدان - عیسی میرانی شاهرودی   مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان (آب‌های داخلی) گفت:  بیش‌از ۱۲۰هزار قطعه بچه ماهی قزل آلای رنگین کمانی از ابتدای امسال تا کنون در ۵۲باب استخر پرورش ماهی استان سیستان و بلوچستان رهاسازی شده است.

عیسی میرانی شاهرودی گفت: پیش‌بینی می‌شود در پایان فصل پرورش بیش از ۱۰۰تٌن ماهی قزل آلای رنگین کمانی از استخر‌های سطح استان برداشت شود.

وی  گفت: پرورش ماهیان خوراکی و گرمابی از گونه‌های کپور معمولی، کپور علفخوار، کپور سرگنده و کپور نقره‌ای از دیرباز در استان رایج بوده و شرایط استان به گونه‌ای است که علاوه بر امکان پرورش ماهیان گرمابی در طول سال در بخش وسیعی از آن، در نیمه دوم سال و در شهرستان‌های شمالی و مرکزی امکان پرورش ماهیان سردآبی نیز فراهم است.

شاهرودی گفت: ماهی قزل آلای رنگین کمانی یک گونه ماهی سردآبی بوده که بهترین میزان رشد را در دمای ۱۴تا۱۶ درجه سانتیگراد دارد و این شرایط دمایی در منطقه سیستان و مناطق مرکزی استان تا محدوه شهرستان‌های سراوان، سیب و سوران و مهرستان فراهم است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار