صادرات محصولات کشاورزی خوزستان به شرط داشتن گواهی سلامت

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز گفت: صادرات محصولات کشاورزی خوزستان منوط به اخذ گواهی سلامت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز - سیدسلطان حسینی امین با اشاره به اینکه عمده محصولات گلخانه‌ای در استان خوزستان به مقصد کشور روسیه صادر می‌شود گفت: برنامه‌ریزی متعددی در سال‌های اخیر برای افزایش حجم مبادلات تجاری ایران با روسیه صورت گرفته است.

او افزود: در حال حاضر بازار روسیه و دیگر کشور‌های عضو اتحادیه اوراسیا در سال‌های اخیر به مقصد جدیدی برای محصولات صادراتی ایران تبدیل شده است.

حسینی امین گفت: در این بین محصولات گلخانه‌ای و سبزی شمال خوزستان در این مبادلات سهم قابل توجهی پیدا کرده است.

نائب رئیس اول اتاق بازرگانی اهواز تاکید کرد: محصولات کشاورزی تولید شده در استان خوزستان از استاندارد‌های لازم برای صادرات به کشور‌های دیگر برخوردار است.

به گفته این مقام مسئول بر اساس بررسی‌های صورت گرفته ممنوعیت واردات فلفل دلمه‌ای از سوی روسیه ناشی از اشکالات پیش آمده در انجام رویه‌های اداری بین وزارتخانه کشاورزی این کشور و وزارت جهادکشاورزی جمهوری اسلامی بود که با پیگیری صورت گرفته این مشکل رفع شده است.

حسینی ادامه داد: سیب درختی، انواع سبزیجات برگی از جمله انواع کاهو، کلم، گوجه فرنگی و بادمجان از جمله محصولات کشاورزی صادر شده به کشور‌های حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و به خصوص روسیه هستند.

او اضافه کرد: اخذ گواهی سلامت از این پس به عنوان یک پیش نیاز برای صادرات محصولات کشاورزی محسوب می‌شود.

این فرد مسئول در اتاق بازرگانی اهواز گفت: از ابتدای بهمن تا ابتدای اسفند امسال کارشناسان قرنطینه مستقر در گمرک‌های صادراتی باید گواهی سلامت سازمان غذا و دارو را به عنوان پیش نیاز صدور گواهی بهداشت گیاهی از صادرکنندگان محموله‌های گیاهی به روسیه دریافت کنند.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هاشم
۱۱:۲۸ ۱۸ دی ۱۴۰۰
اگر استاندارد هم نداشت و سمی بود میدن خورد مردم بدبخت