کرمانشاه با ۱۲ مورد میان استان‌های لرستان با ۳ نفر، همدان با ۲ مورد و کردستان با یک نفر در صدر ابتلا به اُمیکرون در غرب کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه - سارا شاه‌آبادی، معاون فنی مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت : با توجه به اینکه سویه اُمیکرون در کشور در حال گسترش است و امکان ابتلا کسانی که واکسیناسیون کامل را انجام ندادند وجود دارد توصیه می‌شود حتما تزریق دُز سوم را جدی بگیرید.

کسانی که ۱۸ سال به بالا سن دارند و حداقل سه ماه از تزریق نوبت دوم آن‌ها گذشته است برای تزریق نوبت سوم در اولین فرصت اقدام کنند، چون ۲ تا سه هفته برای ایجاد ایمنی برای مقابله با ویروس در بدن زمان طول می‌کشد.

 ۳۵ پایگاه تجمیعی در استان فعالیت دارند در ایام تعطیل مراکز تجمیعی فعال هستند و خانه‌های بهداشت در روستا‌ها و پایگاه‌های سلامت در نقاط شهری امر واکسیناسیون را انجام می‌دهند.

با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و با انجام واکسیناسیون کامل، می‌توانیم از ابتلا به سویه جدید کرونا خود را محافظت کنیم.

۱۲ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت آبی

براساس رنگ بندی جدید کرونایی شهرها، ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت آبی و دو شهرستان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

مهدی محمدی سخنگوی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه، گفت: بر اساس رنگ بندی جدید کرونایی شهرستانها، از امروز (۱۸ دی) دو شهرستان هرسین و کنگاور در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

 ۱۲ شهرستان دیگر استان در وضعیت آبی قرار دارند، این شهرستان‌ها شامل کرمانشاه، قصرشیرین، دالاهو، روانسر، صحنه، ثلاث باباجانی، اسلام آبادغرب، سنقر و کلیایی، پاوه، جوانرود، سرپل ذهاب و گیلانغرب است.

تاکنون بیش از ۲۹۳۰ نفر در استان کرمانشاه بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

هم اکنون بیش از ۱۰۰ بیمار با علائم کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.