مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: از ابتدای امسال کنتور‌ برق ۱۵ روستا در این شهرستان از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل‌شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج -  صلاح قادری مدیر توزیع برق شهرستان بانه گفت: بر اساس بند “ز تبصره ۹” قانون بودجه، تأمین برق و توسعه طرح تکخوانی (کنتور‌های باز فروش روستایی) باهدف جلب رضایت مشترکان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های کاری شرکت‌های توزیع برق محسوب می‌شود.

قادری با اشاره به اینکه درحال حاضر ۲۶۶روستا در شهرستان بانه از خدمات توزیع برق بهره مندهستند، گفت: در همین راستا و از ابتدای امسال کنتور‌برق ۱۵ روستا با تعداد بیش از ۷۰۰ اشتراک در شهرستان بانه بااعتباری بالغ بر ۳۴۶ میلیون تومان از حالت باز فروش خارج و به تکخوانی تبدیل‌شده است.

او با اشاره به اینکه اطلاعات کنتور برق ۳ روستای دیگر نیز درحال برداشت اطلاعات برای تکخوانی است، گفت: درمجموع کنتور برق ۲۳روستا در بانه تکخوانی شده واکنون قبوض برق آنان به‌صورت تکخوانی توزیع می‌شود.

مدیر توزیع برق شهرستان بانه اظهار داشت: بر اساس برنامه تدوین شده تا پایان سال جاری کنتور برق ۴۲ روستا در شهرستان بانه تکخوانی می‌شود.

قادری می گوید: با اجرای این پروژه مشکلات مربوطه به قرائت کنتور‌های باز فروش تطبیق با کنتور‌های مادر ازجمله اختلاف قیمت مصرفی با کنتور‌های مادر، ایجاد نارضایتی بین روستاییان، شفافیت و قابلیت وصول مطالبات، حذف و جمع آوری انشعابات غیرمجاز وایجادعدالت در پرداختی هامرتفع خواهد شد.

او گفت: در سیستم باز فروش، کنتورمادربرای روستا نصب و نماینده شورای روستا از طریق همان کنتورمیزان برق مصرفی مشترکان و هزینه پرداختی را اعلام می‌کند حال‌آنکه در سیستم تکخوانی، هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد وبه صورت جداگانه نسبت به قرائت کنتور و چاپ قبض آن اقدام می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.