مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از صادر شدن محموله گوسفند از بندر این شهرستان به مقصد کویت خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ نوراله اسعدی، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: نخستین محموله دام زنده به تعداد ۲ هزار و ۷۰۰ راس گوسفند غیرمولد از مسیر دریایی  بندرخرمشهر به کویت صادر شد.

به گفته او محموله صادراتی دام زنده سبک از بندرخرمشهر توسط ۲ فروند شناور لندینگراف آرا باختر۱ با یک‌هزار و ۳۰۰راس دام زنده و شناور شهاب ۱۱۰ با یک هزار و ۴۰۰ راس دام زنده به کشور کویت بارگیری و صادر شده است.

اسعدی گفت: صادرات دام زنده از بندرخرمشهر به صورت حمل یکسره توسط ۳۱ دستگاه کامیون به طورمستقیم و با تجهیزات مخصوص بارگیری دام پس از انجام تشریفات گمرکی ، قرنطینه بهداشتی به شناور و با مجوز قانونی وزارت جهاد کشاورزی صورت گرفت.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از به صرفه بودن صادر شدن کالاها برای صاحبان آن ها در هزینه صادرات دام زنده از مسیر دریایی بندرخرمشهر در مقایسه با سایر بنادر به دلیل نزدیکی این بندر به کشورهای حاشیه خلیج  فارس خبر داد.

بندرخرمشهر با برخورداری از۲۰ پست اسکله،۲۳۰ هکتار وسعت و با استفاده از پتانسیل منطقه تجاری صنعتی آزاد اروند و بهره مندی از مزایا و معافیت های منحصر به فرد در منطقه، آمادگی لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران و خطوط مختلف کشتیرانی را دارا است.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.