به دنبال ادامه یافتن اعتراضات مردمی در سودان علیه دولت نظامی، شورای امنیت سازمان ملل چهارشنبه نشستی در این خصوص برگزار می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان - در حالی که جنبش اعتراضی علیه دولت نظامی در سودان همچنان ادامه دارد، منابع دیپلماتیک اعلام کردند شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه آینده نشستی غیررسمی درباره تحولات این کشور برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست غیر رسمی به درخواست شش عضو (آمریکا، انگلیس، فرانسه، نروژ، ایرلند و آلبانی) از ۱۵ کشور عضو دائم شورای امنیت در پشت در‌های بسته برگزار خواهد شد.

به گفته یک منبع دیپلماتیک، موضع مشترکی در خصوص سودان در نشست شورای امنیت مورد انتظار نیست، زیرا چین و روسیه با آن مخالفت خواهند کرد. پکن و مسکو بار‌ها تاکید کرده اند که وضعیت سودان مربوط به امور داخلی این کشور است و تهدیدی برای امنیت بین الملل محسوب نمی‌شود.

قرار است در این نشست این امکان فراهم می‌شود تا ولکر پرتس، فرستاده سازمان ملل در سودان، شرایط این کشور را از یکشنبه گذشته که عبدالله حمدوک، نخست وزیر سودان استعفا داد، به اطلاع اعضای شورای امنیت برساند.

سه شنبه گذشته آمریکا، اتحادیه اروپا، انگلیس و نروژ از نظامیان سودانی خواستند به طور یکجانبه نخست وزیر جدید را منصوب نکنند.

معترضان سودانی خواستار یک حکومت کاملا غیرنظامی هستند و می‌گویند ارتش نباید در آینده سیاسی این کشور نقش داشته باشد.

بنا بر اعلام کمیته مرکزی پزشکان که یک انجمن مستقل است، از هنگام کودتای عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان در تاریخ ۲۵ اکتبر ۲۰۲۱، در سرکوب تظاهرات علیه ارتش ۶۰ نفر کشته و صد‌ها نفر زخمی شده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۰۷:۱۰ ۱۹ دی ۱۴۰۰
شورای امنیت خیلی خوبه هاااااااااا // چون هر ننه قمر تروریستی که میاد سر کار فورا میخواد بمب اتمی بسازه که کسی نتونه باهاش کاری کنه // قبول دارید ؟؟
آخرین اخبار