رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور درباره نقش اپلیکیشن های مسیریاب در مدیریت ترافیک توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان - سرهنگ علی اصغر شریفی گفت: تهران بیش از ۸ میلیون وسیله نقلیه و جمعیت ۱۳ میلیونی شناور دارد که با توجه به تردد روزانه زیاد، مدیریت کلان و خاص خود را می‌طلبد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی با رصد ۲۴ ساعته خود در معابر، وضعیت را با دوربین‌ها و حضور فیزیکی کنترل می‌کند و تمام سعی ما این است که بتوانیم بار ترافیکی را به بهترین نحو مدیریت و کنترل کنیم.

به گفته سرهنگ شریفی، پلیس با اجرای طرح‌ها و به حداقل رساندن ساعت‌ها و زمان تصادفات، سعی در رفع گره‌های ترافیکی با جابه جایی وسایل نقلیه دارد، این روز‌ها شاهد اجرای طرحی در بزرگراه‌ها هستید که خودرو‌هایی که قصد خروج دارند پلیس با استقرار در آنجا این خودرو‌هایی که تخلف می‌کنند را اعمال قانون می‌کند و اجازه ورود نمی‌دهد و جریمه هم در نظر می‌گیریم.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ گفت: یکی از کار‌هایی که پلیس انجام داده همکاری با اپلیکیشن‌های داخلی است و بسیاری از مردم از آن‌ها استفاده می‌کنند، ما آخرین وضعیت ترافیکی را در خدمت این برنامه‌ها قرار می‌دهیم و آن‌ها هم خدمات خود را ارائه می‌کنند در این اپلیکیشن‌ها تمامی جزییات نشان داده خواهد شد که مردم زمان کمتری در ترافیک بگذرانند همچنین با رعایت قوانین سعی کنیم نظم بیشتری به جریان ترافیکی بدهیم تا سریعتر به مقصد برسیم.

پیش از این، سردار محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفته بود که حل شدن ترافیک تهران به این معناست که با مدیریت صحیح ساعت پیک ترافیک کم‌تر شود و اگر وضع همین باشد و تصمیم جدی گرفته نشود، همچنین روز به روز خودرو‌ها افزایش پیدا کنند و شاهد اتفاقات مثبت در حمل و نقل عمومی نخواهیم بود و این مشکل حل نخواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۸ ۲۰ دی ۱۴۰۰
یه ساعت پیش داشتم با راننده سرویسمون حرف میزدم میگفت این ویض و اینا بدرد نمیخورن گفتم چرا گفت با اینا تو خرم آباد رفتم اتوبوسم تو کوچه پس کوچه گیر کرد حتی یه جا گیر کردیم زنگ زدیم صاحب ماشینی که کنار کوچه پارک کرده بود رو از بیمارستان سر زایمان زنش کشوندیم ماشینشو ورداشت تا رد شدیم
اینا اصلا نمیشه برا اتوبوس و کامیون تتظیمشون کنی و همه رو سواری فرض میکنن و از راه کوچه پس کوچه میخوان برسونن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
سلام.از سازمان بازرسی کل کشور،شورای نگهبان،دولت،مجلس،رهبر معظم انقلاب می‌خواهیم دستور واردات خودروی معمولی باکیفیت و بدون تعرفه گمرکی را صادر بفرمایند و فروش آن به مردم بدون خودرو،تا انحصار،احتکار و گرانی دههابرابری خودرو شکسته شود،مردم بعد برجام که خودرو ده برابر گران شد توان خرید ندارند و از طرفی خودروهای داخلی هزاران برابر ویروس کرونا در شش ماه گذشته کشته و تلفات داده.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۲۱:۱۸ ۱۹ دی ۱۴۰۰
من از مسیریاب گوگل و بلد استفاده میکنم. ولی چند وقته که مسیریاب بلد مسیری که داری میری ر انگار قاطی میکنه. یا یکهو میپره. نه همه جا. مخصوصا در اتوبانها...
Germany
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۹ دی ۱۴۰۰
جای این کار باید محدودیت ترافیک توی نقطه a شهری باشه دقیقا مثلا آلمان
شهر رو به چهار نقطه a.b.c .d تقسیم کنید
A نقطه مرکزی و وسط شهر
B محدودیت ۱۰ کیلومتری از مرکز شهر
C نقطه بیست کیلومتری از مرکز شهر
D نقطه سی کیلومتری از مرکز شهری
باید شهر رو یک دایره تصور کرد
با این طرح محدودیت شهری a همیشه شلوغ هست و مردم کمتر از این محدوده باید استفاده کنند ! و بیشتر حمل و نقل شهری باید باشه
متاسفانه ما الگو برداری نمی کنیم و مدیران از طرح جوانان استفاده نمی کنند !
مثلا میشه توی نقطه مرکزی شهر ساعت شش صبح تا شش عصر ممنوعیت خودرو گذاشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۹ دی ۱۴۰۰
مسیریاب های داخلی میبرتت تو دل ترافیک تازه میگه عه داداش اشتباه زدم ببخشید
مسیریاب ویز خیلی خوب بود ک متاسفانه بخاطر حمایت داخلی فیلتر شدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۹ دی ۱۴۰۰
چکار کردید همش جی پی اس را ضعیف نشون می ده و قاطی می کنه. خدا ازتون نگذره این یکی داشت بهمون خدمت می کرد اونم گرفتید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
یه فکری به حال پارازیت شدیدی که موسسه مصاف روی gps ها میندازه هم بکنید.تقریبا در تهران این اپلیکشن ها رو بی مصرف کرده.دقیقا در بدترین نقطه اپلیکشن ار کار میفته و نمیتونه تشخیص بده کجاست.به این آقایان بفرمایید این پارازیت روی ماهواره های نظامی مد نظرتون هیچ تاثیری نداره فقط باعت بازی با اعصاب و روان مردمه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۹ ۱۹ دی ۱۴۰۰
بله درسته من هم متوجه شدم در دو مسیر مختلف که با هم موازیند دیدم از مسیرذخلوتر به شلوغ تر هدایت کرده بعلاوه این پارازیت های ماهواره واقعا تو اعصاب مردم راه میره حتی کسانی که شبکه های ایرانی را از این طریق میگیرن هم دیگه قادر نیستن شبکه های ایران را هم بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۰۹:۴۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
اصلان به درد نمیخورن مسیریاب های داخلی . فقط برای آدرس پیدا کردن خوبن . وگرنه اونی که کار میکرد و ترافیک رو نشون میداد ویز (مسیریاب خارجی) بود که اون رو از حقارت مسیر یاب های داخلی بستن .
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۰۹:۴۰ ۱۹ دی ۱۴۰۰
استفاده از اپلیکیشن مسیریاب در ترافیک شهری اگر 30 تا 50 درصد خودرو ها از آن استفاده کنند نتیجه مطلوبی در کاهش ترافیک داره ولی اگر همه خودروها بخواهند تابع مسیریاب باشند و همزمان از آن استفاده کنند نتیجه عکس داره و باعث افزایش ترافیک و سردرگمی راننده ها در مسیر های فرعی میشه به دلبل اینکه این نرم افزار ها ترافیک را در لحظه ارائه میدهد نه برای کل زمان مسیر
Iran (Islamic Republic of)
فریبرز
۰۹:۲۱ ۱۹ دی ۱۴۰۰
تو تهران اپلیکیشن رو وقتی روشن میکنم می گه داداش یک راه بهم معرفی کن که تو ترافیک نمونیم. میگه من که راهی پیدا نکردم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۹:۰۴ ۱۹ دی ۱۴۰۰
خدا پدرش رو بیامرزه هرکی این اپلیکیشن رو ساخته
شیر مادر حلالش
آخرین اخبار