مستمری پرداختی بهزیستی استان سمنان به مددجویان ۳۰ میلیارد ریال است

مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت: میزان پرداخت مستمری بهزیستی به مددجویان ۳۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون ریال است.

باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان علیرضا ایزدپور مدیرکل بهزیستی استان سمنان گفت:تعداد جمعیت تحت حمایت اداره کل بهزیستی استان سمنان ۱۶ هزار و ۴۸۴ خانوار و ۲۷ هزار و ۴۲۱ نفر است.

 تعداد ۹ هزار و ۷۶۲ خانوار از بهزیستی استان سمنان مستمری دریافت می‌کنند که مجموع پرداختی در این حوزه ۳۰ میلیارد و ۵۷۰ میلیون و ۹۲۲ هزار ریال است.

تعداد هشت هزار و ۹۲۷ پرونده مددجویی به این مراکز واگذار شده است که تا کنون ۱۵ هزار و ۳۴۱ بازدید توسط این مراکز انجام شد.

پیشگیری، برنامه‌های آگاهسازی و ارتقاء مهارت‌های جامع زندگی، خدمات مشاوره ای، کاهش محرومیت اقشار آسیب پذیر، حمایت و نگهداری، انجام پژوهش‌های مورد نیاز جهت تامین، توسعه، تقویت و ساماندهی خدمات بهزیستی، تهیه و تدوین راهکار‌ها و راهبرد‌های عملیاتی موثر با توسعه الگو‌های اجتماع محور در زمینه پیشگیری و کاهش معلولیت‌ها و آسیب‌های اجتماعی، برخی ز وظایف بهزیستی است.

 اتخاذ راهکار‌ها و راهبرد‌های توانمندسازی جهت ارتقاء مهارت‌های ارتباطی، تغییر نگرش فردی و اجتماعی، تسهیل روابط اجتماعی و ایجاد خودکفایی و استقلال در جامعه هدف، سیاستگذاری و برنامه ریزی برای شناسائی محیط‌ها و کانون‌های بحران‌زا، آسیب‌خیز و معلول‌زا، از دیگر رویکرد‌های بهزیستی است.

انتهای پیام / ن 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.