منابع یمنی از هلاکت ده ها تن از نیروهای هوادار امارات از جمله یکی از سرکردگان وابسته به امارات خبر داد.

باشگاه خبرنگاران جوان – منابع یمنی از هلاکت یکی از سرکردگان ارشد مزدوران وابسته به امارات در یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه الخبر الیمنی، منابع نظامی یمنی از کشته و زخمی شدن ده ها تن از نیروهای هوادار امارات در شبوه یمن، از جمله «ابو حرب ردفانی»، فرمانده تیپب سوم عمالقه خبر داد.

بر پایه این گزارشها، امروز (شنبه) یکی از اجتماعهای نیروهای هوادار امارات در نزدیکی «بیحان» هدف قرار گرفت که طی آن، سرتیپ «مجدی ردفانی» به همراه شماری از همراهانش کشته شد. این در حالی است که طی آن حمله، ده ها تن از نیروهای این تیپ نیز کشته و زخمی شدند.

این منابع همچنین اعلام کردند نیروهای صنعا با موشکی بالستیک تجمع سران و نیروهای عمالقه را در بیحان هدف قرار دادند که همین مسأله سبب شد تا قریب به 89 نفر کشته و زخمی شوند.

گفتنی است تیپ سوم عمالقه، از بزگترین تیپ های هوادار امارات محسوب می شود. همچنین ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز تعداد بیشتری عکس و فیلم از کشتی «روابی» که حامل تجهیزات و مهمات جنگی ائتلاف متجاوز عربی بود را منتشر کرد که نشان می دهد نیرو‌های خارجی وابسته به ائتلاف در این کشتی حضور داشتند.

برخی از گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این افراد مزدوران وابسته به امارات و ائتلاف هستند که وظیفه جنگیدن با نیرو‌های یمنی را دارند. نیرو‌های صنعا هویت این سربازان را فاش نکردند، اما شاهدان عینی حضور نیرو‌های خارجی در کشتی توقیف شده را تایید کردند.

دوشنبه هفته گذشته «یحیی سریع» سخنگوی نیرو‌های مسلح یمن اعلام کرد این نیرو‌ها توانسته‌اند یک کشتی جنگی اماراتی را در آب‌های بندر الحدیده یمن توقیف کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار