دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: مرگ ناشی از کرونا در استان ۷ درصد از شاخص کشوری پایین‌تر است

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - شریف زاده گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور بیش از ۱۳۱ هزار مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است که به نسبت جمعیت به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۱۵۵ مورد مرگ داشته ایم.

او گفت: در استان از ابتدای شیوع کرونا هزار و ۲۷۵ مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شده است که به نسبت جمعیت و به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، ۱۴۸ مورد مرگ ثبت شده است که وضعیت مرگ و میر در استان به نسبت جمعیت از وضعیت شاخص کشوری بهتر است و مرگ و میر در استان ۷ درصد از شاخص کشوری پایین‌تر است

شریف زاده گفت: در مهر ماه امسال ۵۴ مورد مرگ ناشی از کرونا ثبت شد که در آذر ماه آمار مرگ و میر به ۴۳ مورد کاهش پیدا کرد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و مدیریت کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: در دی ماه تاکنون ۱۵ مورد مرگ ناشی از کرونا در استان ثبت شده است.


بیشتر بخوانید


او گفت: تاکنون ۵۳ مورد از موارد کرونا مثبت استان از نظر سویه امیکرون بررسی شده است؛ در یک مرحله ۳۵ مورد و در مرحله بعدی ۱۸ مورد بررسی شده است که تست تمام ۵۳ مورد از نظر ابتلا به امیکرون منفی بوده است.

شریف زاده گفت: پوشش نوبت اول واکسن کرونا در استان ۸۸ درصد، نوبت دوم ۷۹ درصد و نوبت سوم ۱۵.۵ درصد است که در هر سه نوبت استان به نسبت میانگین کشوری وضعیت بهتری دارد.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.