پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در شوشتر انجام شد

معاون اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: گشت‌ و کنترل زیستگاه‌های آبی شهرستان به منظور پیشگیری و پایش آنفلوانزای فوق حاد پرندگان انجام شد.

باشگاه خبرنگاران جوان اهواز -حمید محمدی گفت: تاکنون هیچ موردی از مشاهده پرندگان آلوده و مبتلا به بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در اکوسیستم‌های آبی شهرستان مشاهده و گزارش نشده است.

او گفت: ماهانه پایش‌های شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در فصول پاییز و زمستان به منظور کنترل این بیماری در سطح حیات وحش و پرندگان آبزی و مهاجر این شهرستان شوشتر انجام می شود.

به گفته محمدی با توجه به مشاهده و شیوع این بیماری در برخی کشور‌ها و استان‌های کشور و زئونوز بودن این بیماری، ضمن تشدید انجام گشت و کنترل‌ها، صدور پروانه شکار پرندگان در سطح خوزستان و شهرستان در امسال و تا کنون به حالت تعلیق درآمده است.

رعایت اصول امنیت زیستی به منظور جلوگیری از بروز بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان به مرغداران و روستائیان توصیه می شود و پرندگان وحشی مهاجر مخزن اصلی این بیماری هستند.

  با توجه به مهاجرت پرندگان مهاجر در فصول سرد سال به استان خوزستان، پرورش‌دهندگان طیور بومی و صنعتی باید هشدار‌های مرتبط با شیوع بیماری مذکور را جدی بگیرند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.