مسئول سازمان بسیج سازندگی چهارمحال و بختیاری گفت: سه هزار و ۸۳۱ سری جهیزیه در بین نیازمندان استان توزیع شد.

باشگاه خبرنگاران جوان شهرکرد - هوشنگ فولادی می‌گوید: تاکنون سه هزار و ۸۳۱ سری جهیزیه در بین زوج‌های نیازمند چهارمحال و بختیاری و ۲۲ هزار و ۶۰۰ بسته لوازم التحریر در بین دانش‌آموزان نیازمند در استان توزیع شده است.

دو هزار سری جهیزیه نیز با همکاری قرارگاه محرومیت زدایی و یک هزار سری دیگر با همکاری قرارگاه جهادی امام رضا (ع) در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ در بین زوج های نیازمند توزیع خواهد شد.


بیشتر بخوانید


در سال‌های ۱۳۹۹ و شش ماهه ۱۴۰۰، به طور روزانه بیش از ۲۵ هزار و ۴۰۰ نفر از گروه‌های جهادی به مناطق محروم اعزام شدند.

گروه‌های جهادی استان، جاده دهدلی شهرستان اردل را احداث کردند؛ همچنین اجرای پروژه‌های محرومیت زدایی از قبیل ساخت و ترمیم خانه محروم، خانه عالم، مدرسه‌سازی، غسالخانه، جاده روستایی و آبرسانی را انجام دادند که ۱۶۶ پروژه در طی این دو سال صورت گرفت.

تاکنون دو هزار و ۸۶۶ پروژه، ۸۳ کارگاه برای ایجاد اقتصاد مقاومتی و ۵۵۰ صندوق قرض‌الحسنه اشتغالزا توسط خود مردم و گروه‌های جهادی در سطح استان راه اندازی شده است و سه هزار و ۲۰۰ نفر در استان وام اشتغالزایی دریافت کردند.

۷۶ هزار اصل نهال در سال‌های گذشته توسط گروه‌های جهادی غرس و یک هزار و ۲۵۰ هکتار گیاهان دارویی احیا شد و حدود دو هزار و ۱۱۸ نفر نیز در همین زمینه مشغول به کار هستند.

پنج کارگاه قالی بافی تا ۲۲ بهمن ماه در چهارمحال و بختیاری افتتاح خواهد شد.

گروه‌های جهادی چهارمحال و بختیاری در زمینه فرهنگی، عمرانی، اقتصاد مقاومتی، جامعه زنان و محرومیت زدایی فعال هستند.

انتهای پیام/ع

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار