معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: با تزریق سه دوز واکسن ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی در بدن به وجود می‌آید.

باشگاه خبرنگاران جوان- محسن فرهادی معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: از ابتدای پاندمی جهانی کرونا گفته شده است که باید واکسن تزریق کرد و از ماسک استفاده کنیم. با جهش‌هایی که بر روی امیکرون ایجاد شده همه متخصصین و دانشمندان داخلی و خارجی تاکید دارند که برای ایمنی باید سه دوز واکسن را تزریق کرد. کسانی که واکسن تاکنون دریافت نکرده اند باید هر چه سریعتر اقدام به تزریق واکسن کرونا کنند.

او می‌گوید سازمان بهداشت جهانی امیکرون را جز سوش‌های کم‌خطر طبقه‌بندی نکرده است و لذا اشتباه است که تصور کنیم امیکرون کشندگی ندارد با انجام واکسیناسیون به کرونا کمتر مبتلا می‌شویم. وقتی سه دوز واکسن تزریق کرده باشیم در بدن ایمنی ایجاد می‌شود. با تزریق سه دوز واکسن ۸۰ تا ۹۰ درصد ایمنی در بدن به وجود می‌آید و می‌تواند از ابتلا جلوگیری کند.

فرهادی گفت: واکسن به تنهایی نمی‌تواند مقاومت ایجاد کند. میزان پوشش واکسیناسیون در کشور ما بالاست، اما باید کماکان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم. مراکز تجمع همچون رستوران و پاساژ‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند، زیرا تهویه مناسبی ندارند. در طرح مدیریت هوشمند تاکید شده است که از ۲۱ آذرماه همه خدمات باید برای کسانی ارائه شود که واکسیناسیون انجام داده باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار