تلاش ها برای توسعه گردشگری خرمشهر در حال انجام است

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از پیشرفت ۸۰ درصدی زیر ساخت گردشگری این شهرستان خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان  آبادان _ نوراله اسعدی ، مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: پروژه احداث هشت اسکله‌ گردشگری بندرخرمشهر در رودخانه کارون در راستای توسعه زیر ساخت های گردشگری در این شهرستان تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

به گفته او این پروژه پردشگری با اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال از مسوولیت‌های اجتماعی بندر خرمشهر است که چهار پست اسکله احداث و به بهره  برداری رسیده و چهار اسکله دیگر در دست ساخت است.

اسعدی احداث اسکله‌های گردشگری بندر خرمشهر در رودخانه کارون را از نوع پانتون(فلزی) عنوان کرد و گفت: اسکله های گردشگری در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری دریایی و تحقق مسولیت‌های اجتماعی سازمان بنادر و دریانوردی با پیشرفت فیزیکی مطلوب در حال اجرا است.

او از افتتاح و رسیدن به مرحله بهره برداری  پروژه احداث اسکله‌های گردشگری در رودخانه کارون تا بهمن امسال خبر داد.

بندر خرمشهر  با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

این بندر به دلیل موقعیت استراتژیک و نزدیکی به بازار پر مصرف کشورهای عراق و کویت به عنوان  یکی از مهم ترین بنادر تجاری کشور در زمینه صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس به شمار می آید.

انتهای پیام / ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.