بهره برداری از طرحهای اجرایی حوضه زاینده رود

رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده رود گفت:طرح‌های اجرایی در حوضه زاینده رود در استان‌های اصفهان و چهار محال وبختیاری تا دو سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان- هوشنگ ملایی گفت: مدیریت یکپارچه سازی حوضه زاینده رود در برنامه‌های کوتاه مدت ودراز مدت در کارگروه احیای زاینده رود به تصویب رسیده است.

ملایی گفت:این کارگروه به ریاست معاون رئیس جمهور در جلسات مختلف نقشه راه احیای زاینده رود را تصویب کرده که در بهار امسال در شورای عالی آب نیز تصویب شد.

ملایی با بیان اینکه اقدامات انجام شده باید مبتنی بر نقشه راه باشد گفت: طرح‌های اجرایی در استان‌های اصفهان، یزد و چهار محال و بختیاری با محوریت این حوضه در حال انجام است.

 ملایی گفت: مطالعات شفاف حوضه در یک دهه با حضور شرکت آلمانی و مدیران آب منطقه‌ای استان‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری انجام شده است.

ملایی شفاف سازی حکمرانی آب، توزیع عدالت، رعایت حقوق مصرف کنندگان و سهم حقابه داران و سهم آب بر، تامین آب شرب و آب صنایع استان‌ها را از موضوعات حوضه زاینده رود بیان کرد و گفت: مهمترین بخش احیای زاینده رود است به این معنی که با ایجاد شرایطی زاینده رود بصورت ملموس احیا شود.

رئیس حوضه آبریز رودخانه زاینده رود و حوضه‌های جنوب غربی کشور با بیان اینکه مطالعات جامع تخصیص آب در بخش‌های شرب و کشاورزی و صنعت باید احصا شود گفت:با توجه به شرایط اقلیمی منطقه باید تعادلی بین بخش‌های آشامیدنی و صنعت و شرایط منابع و مصارف برقرار شود.

ملایی گفت: برای کمک به معیشت کشاورزان هم با حضور استانداران استان‌های حوضه زاینده رود، وزارت کشاورزی و نیرو نیز طرح‌هایی در سطح ملی تصویب شده است.

ملایی گفت: امسال در حوضه زاینده رود بارش‌ها در مقایسه با بلند مدت ۲۵ تا ۳۰ درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام. م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار