رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: در ۹ ماهه امسال ۲۷۰ مجوز مشاغل خانگی و پروانه تولید صنایع دستی صادر شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل - محمدرضا شایقی، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل گفت: در راستای رونق تولیدات صنایع‌دستی در ۹ ماهه امسال در سطح شهرستان ۲۷۰ مجوز مشاغل خانگی و پروانه تولید صادر شده است.

او گفت: آموزش‌های صنایع‌دستی در رشته‌های منبت، چرم دوزی، معرق، سفالگری و سنگ‌تراشی برای ۳۹۰ نفر در شهرستان ارائه شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اردبیل ثبت‌نام ۵۵۰ نفر در سامانه پنجره واحد اشتغال و رصد، معرفی به بانک در راستای دریافت تسهیلات برای اشتغال صنعتگران صنایع‌دستی به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و به تعداد ۱۷۰ نفر و دو مورد پشتیبان صنایع‌دستی برای دریافت وام چهار میلیارد ریالی را از دیگر اقدامات دراین بخش عنوان کرد.

شایقی گفت: صدور ۱۱ مجوز ایجاد و موافقت اصولی، برق‌رسانی به آبشار منطقه نمونه گردشگری سردابه، اتمام نمازخانه و سرویس بهداشتی واقع در ثمرین و ۱۰۰ مورد نظارت و بازرسی بر تأسیسات گردشگری در حال ساخت از مهمترین فعالیت‌ها در این بخش از ابتدای سال بوده است.

او گفت: در حوزه گردشگری نیز ۱۱ مورد صدور پروانه فعالیت تأسیسات گردشگری، نظارت بر اجرای دقیق پروتکل‌های بهداشتی در تاسیسات گردشگری، بیش از ۱۰۰ مورد نظارت و بازرسی از تاسیسات گردشگری و ساماندهی تور‌های طبیعت‌گردی مجاز در این مدت انجام شده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.