مدیرکل استاندارد ایلام گفت: بیش از سه هزار و ۸۵۳ فقره نمونه برداری و بازرسی از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه استان از ابتدای سال تاکنون انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام -مهناز همتی گفت: همچنین در این مدت (از ابتدای سال جاری تاکنون)، تعداد سه هزار و ۱۹۳ فقره بازرسی، ۶۶۰ فقره نمونه برداری از واحد‌های تولیدی و مراکز عرضه، ۲۳ فقره بازرسی از خدمات و تجهیزات بازی و زمین‌های بازی و ۳۰۳ فقره بازرسی فنی آسانسور توسط کارشناسان اداره کل انجام شده است.

او هدف از نمونه برداری و آزمون کالا‌های تولیدی را انطباق آن‌ها با شرایط و مقررات استاندارد‌های ملی دانست و گفت: در صورت عدم انطباق محصولات تولید شده با استاندارد‌های ملی با واحد‌های متخلف مطابق با قانون برخورد می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام گفت: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

به گفته همتی، کارشناسان بطور تصادفی از کالا‌های تولید شده جهت ارزیابی انطباق محصول تولیدی با استاندارد‌های ملی مربوطه، نمونه برداری کرده و در صورت داشتن شرایط مذکور و انطباق آزمایشات با استاندارد ملی مربوطه، صدور پروانه استاندارد انجام می‌گیرد.

همتی گفت: شهروندان می‌توانند برای اطلاع از اصالت و اعتبار محصولات دارای نشان استاندارد درج شده روی محصول به هنگام خرید، کد ۱۰ رقمی ذیل علامت استاندارد روی محصول را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال تا با دریافت سریع پاسخ از اصالت کالا اطمینان حاصل کنند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.