قناعت گفت: بروز تخلف در دستگاه های اجرایی ناشی از عدم اشراف به قوانین است که مسئولین باید قبل از شروع به کار، به قوانین مسلط شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان بیرجند - قناعت استاندار خراسان جنوبی در دیدار با مدیرکل و معاونین دیوان محاسبات استان گفت: بروز تخلف، ناشی از عدم اشراف به قوانین است؛ لذا باید همه مدیران در دستگاه‌ها به ویژه در شهرداری‌ها و دهیاری ها قبل از شروع به کار بر قوانین و ضوابط مسلط شوند.

او گفت: بهترین سیاست دیوان محاسبات، مشاوره قبل از تخلف است.

قناعت گفت: این رویکرد در استان وجود دارد و انتظار ما نیز این است که در ادامه راه نیز مشورت‌های لازم و به جا ارائه شوند و چنانچه دستگاهی در آستانه تخلف یا مشکلی است با ورود به موقع از بروز آن ممانعت شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: از ورود دیوان به موضوع جلوگیری از بروز تخلف در دستگاه‌ها حمایت می‌کنیم و در انجام این وظیفه مهم همراهی های لازم را انجام خواهیم داد.

به گفته او شناسایی گلوگاه‌های آسیب زا حائز اهمیت است و این گلوگاه‌ها باید احصاء شوند و در زمینه مهار تخلفات، در اختیار دستگاه‌ها قرار گیرند.

قناعت گفت: ما هیچ وقت دیوان محاسبات را روبرو و در مقابل دستگاه‌ها نمی‌بینیم بلکه از ظرفیت این مجموعه در زمینه تعالی استان بهره می‌گیریم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: ترک فعل و عملکرد ضعیف دو موضوع آسیب زا  است و ترک فعل همیشه به معنای نگرفتن جواب مثبت نیست و گاه ممکن است علی رغم همه تلاش‌ها و پیگیری ها، موفقیتی در کار حاصل نشود و مهم این است که تلاش واقعی از ناحیه مدیر صورت گرفته باشد.

او گفت: خسارت عملکرد ضعیف مدیر از ترک فعل بیشتر است و یکی از موضوعاتی که استان را رنج می‌دهد، عملکرد ضعیف برخی مدیران است که باید این رویه تغییر کند.

قناعت گفت: سطح مطالبات را باید بالا ببریم و برای رسیدن به نتیجه مطلوب از این مطالبات، موج ایجاد کنیم.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.