فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف گفت: شهید سردار احمد کاظمی نقش موثری در توسعه سامانه‌های موشکی کشور داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان -  سردار سرتیپ پاسدار سیف‌الله رشیدزاده گفت: شهید حاج احمد کاظمی فرمانده‌ای شجاع، مبتکر و خلاق بود که در دوران فرماندهی اش در نیروی هوایی سپاه نقش ارزشمند و موثری در پیشبرد و توسعه سامانه‌های موشکی و همکاری با شهید حسن طهرانی مقدم، پدر موشکی ایران، داشت.

وی این مطلب را در مراسم شانزدهمین سالگرد شهادت سردار احمد کاظمی و شهدای عرفه در گلستان شهدای اصفهان گفت.

شهید احمد کاظمی متولد سال ۱۳۳۸ نجف آباد اصفهان و در دوران جنگ تحمیلی فرمانده لشکر ۸ نجف اشرف بود.

در زمان فرماندهی حاج احمد کاظمی در نیروی هوایی، با تلاش‌های شهید طهرانی‌مقدم و همراهی شهید کاظمی در اوایل دهه ۸۰ موشک بالستیک شهاب ۳ با برد حدود ۱۲۰۰ کیلومتر به صورت رسمی وارد سازمان رزم نیروی هوایی سپاه و فعالیت‌های موشکی کشورمان وارد مرحله جدیدی شد.

فرمانده لشکر زرهی ۸ نجف اشرف در مراسم بزرگداشت شهدای عرفه گفت: شهدایی همانند حاج قاسم سلیمانی و حاج احمد کاظمی از نمونه‌ها و الگو‌های مکتب ارزشی دین مبین اسلام و انقلاب اسلامی، فرماندهان و مدیران جهادی و انقلابی هستند که تمام عمر خود را وقف دفاع از میهن اسلامی کردند.

شهیدان سلیمانی و کاظمی از یاران دیرینه بودند.

همزمان با سالگرد شهادت سردار احمد کاظمی یادداشتی به‌دستخط شهید قاسم سلیمانی برای آن شهید والامقام منتشر شد که در بخشی از آن آمده است: احمد عزیز، احمدی که وقتی در جلسه‌ای بود اطمینان در آن حاکم و در غیابش نقصی بزرگ قرار داشت، مردی که مشارکتش در نبردی موجب استحکام عمل و تضمین پیروزی بود، مجاهد بزرگی که فاتح خرمشهر بود، مردی که رقابیه را درنوردید، مردی که بار‌ها با حکمت و شجاعتش دشمن را به تحقیر انداخت. ردپای او در بیست‌هزار کیلومتر مناطق اشغالی توسط دشمن بعثی مشهور است. نور به‌جامانده، تابش مستمری که امروز میلیون‌ها نفر راهی آن می‌شوند و به این دلیل آن را قافله راهیان نور نامیده‌اند.

سردار احمد کاظمی فرمانده نیروی زمینی سپاه ۱۹ دی سال ۸۴ به همراه ۱۰ نفر از و کارکنان این نیرو در حادثه سقوط هواپیمای نظامی فالکون در حوالی دریاچه ارومیه به شهادت رسید.

انتهای پیام/ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.