افزایش ۳۰ درصدی جمعیت گونه‌های شاخص حیات‌وحش لرستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: براساس سرشماری حیات وحش در این استان جمعیت گونه‌های شاخص ۳۰ درصد افزایش یافته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خرم آباد -  به گفته مهرداد فتحی بیرانوند هرساله براساس دستورالعمل سازمان حفاظت محیط زیست سرشماری حیات وحش از آذرماه تا پایان دی ماه در مناطق مختلف استان و متناسب با شرایط آب و هوایی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال نیز سرشماری حیات وحش استان با اولویت مناطق تحت مدیریت شکار و صید ممنوع و مناطق تحت مدیریت استان انجام شده است گفت: در این راستا گروه‌های آموزش دیده با دوربین‌ها و امکانات مورد نیاز در مناطق به سرشماری جمعیت حیات وحش به ویژه گونه‌های شاخص استان پرداختند.

فتحی بیرانوند با بیان اینکه گونه‌های شاخص جمعیت حیات وحش در این استان کل و بزو قوچ و میش هستند و این گونه‌ها در اهمیت غذایی اکوسیستم استان قابل توجه هستند گفت: بنابر سرشماری انجام شده جمعیت حیات وحش استان رشد معناداری داشته است و براساس مستندات و فیلم‌های ضبط شده از گله‌های چرجمعیت گونه‌های شاخص استان جمعیت حیات وحش استان حدود ۳۰ درصد نسبت به سنوات گذشته رشد داشته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در خصوص گونه‌های نادر این استان عنوان کرد: گونه‌های نادر سمندر لرستانی، خرس و پلنگ و عقاب در این استان گونه‌های در معرض انقراض هستند که خوشبختانه با اقدامات انجام شده طی سال‌های گذشته در وضعیت مناسبی قرار دارند، اما تا رسیدن به وضعیت ایده آل و رشد قابل توجه جمعیت این گونه‌ها فاصله وجود دارد.

وی همچنین گفت: متخلفان زیست محیطی امسال ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به محیط زیست استان خسارت زدند که تاکنون ۹۵۱ میلیون تومان از این مبلغ وصول شده است.

فتحی بیرانوند بیان کرد: ۶۶۰ پرونده تخلف زیست محیطی امسال در استان تشکیل شد و در این راستا ۷۰۷نفر دستگیر شدند.

وی گفت: سلاح مجاز شامل ۸۱قبضه ساچمه زنی و ۲۴قبضه گلوله زنی، ۱۷سلاح غیرمجاز شامل ۲ قبضه گلوله زنی و ۱۵ قبضه ساچمه زنی و یک هزار و ۹۴مورد ادوات و وسایل شکار از این متخلفان کشف و ضبط شده است.

فتحی بیرانوند گفت: در این مدت یک هزار و ۱۲۴ صید غیرمجاز آبزیان، ۹۵ شکار غیرمجاز پرندگان و ۱۹۹ مورد زنده گیری پرندگان شامل کبک، سهره، عقاب، جغد، سارگپه، بادخورک و پاشلک در لرستان ثبت شده است.

وی گفت: اکنون ۵۶ پرونده تخلف زیست محیطی استان در جریان می‌باشد و ۷۱۶ پرونده نیز مختومه شده است.

به گفته وی ۶۱۲ تخلف زیست محیطی پارسال در این استان ثبت شد و ۷۰۸ متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.