انفجار تانکر سوخت در سنندج به تاسیسات گاز طبیعی آسیبی وارد نکرد

مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: در جریان واژگونی تانکر حامل مازوت در شهر حسین آباد سنندج هیچ آسیبی به تاسیسات زیر زمینی گاز طبیعی وارد نشده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سنندج   _  احمد فعله گری مدیرعامل شرکت گاز کردستان درباره ی آتش سوزی شب گذشته بر اثر واژگونی یک دستگاه تانکر حامل مازوت در محور حسین آباد سنندج گفت:به محض وقوع این حادثه برای جلوگیری از نشت و انفجار، شبکه‌های گاز طبیعی از مدار مصرف خارج شد و پس از بررسی میزان صدمات وارده به شبکه‌های گاز طبیعی خوشبختانه مشخص گردید هیچ آسیبی به تاسیسات زیر زمینی وارد نشده بود.

فعله گری گفت: با بررسی میزان لطمات وارده معلوم شد تعدادی از علمک و رگولاتور‌های رو زمینی محل واژگونی تانکر دچار آسیب شده  و امکان برقراری جریان گاز در همان شب به جهت رعایت موارد ایمنی مقدور نبود.

او افزود: امروز اکیپی از کارکنان بهره‌برداری، بازرسی فنی و hse به محل حادثه مراجعه و پس از ارزیابی فنی شبکه و تاسیسات غیر دفنی و رو زمینی، میزان خسارت وارده را تعیین و جهت رفع ایرادت اقدام شد ،اکیپ‌های نشت یاب همزمان با جریان گاز پس از نشت یابی کامل شبکه و انشعابات و اطمینان از ایمن بودن شبکه و تاسیسات نسبت به گازدار کردن شبکه اقدام کردند.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان ضمن اظهار تاسف از رویداد چنین حادثه‌ای گفت: تک تک علمک‌ها مورد بازدید عینی و کنترل فنی قرار گرفته و پس از حصول اطمینان از سالم بودن آن‌ها جریان گاز برقرار و رگولاتور‌ها و شیر‌های میتر استاپ آسیب دیده تعویض و کنتور‌های خانگی و اتصالات مربوطه مورد بررسی قرار گرفت و پس از اقدامات کارشناسانه جریان گاز طبیعی جزء در جند منزل آسیب دیده برقرار گردید و در حال حاضر خدمات شرکت گاز استان کردستان در منطقه حسین آباد جاری است.

فعله گری گفت:این حادثه در اثر واژگونی تانکر حامل مازوت اتفاق افتاد و پس از نشت و روان شدن مازوت حادثه آتش سوزی رخ داد و به علت سراشیبی محل حادثه آتش به داخل چندین واحد مسکونی نفوذ کرد و موجب حریق گردید و با اقدام به موقع و سریع گازبان حسین آباد هیچ گونه نشتی یا انفجار گاز طبیعی رخ نداده است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.