جمعیت اسلامی افغانستان نسبت به خبر بازداشت دکتر فیض الله جلال، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل واکنش نشان دادند.

باشگاه خبرنگاران جوان - جمعیت اسلامی افغانستان در واکنش به دستگیری دکتر فیض الله جلال، استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه کابل و چند تن دیگر نوشت:« بر مبنای گزارش‌ها، اخیرا طالبان، دست به بازداشت شماری از افراد و شخصیت‌های علمی و مردمی زده اند که می‌شود به بازداشت، استاد فیض الله جلال استاد دانشگاه کابل، مولوی‌ دین محمد عظیمی از اعضای ارشد جمعیت اسلامی و شمار دیگری اشاره نمود که آن‌ را به شدت محکوم می‌کنیم».

صبح امروز سخنگوی طالبان خبر از بازداشت فیض الله جلال، استاد دانشگاه کابل به دلیل فعالیت در رسانه های اجتماعی و به گفته او تحریک مردم علیه  حکومت جدید خبر داد. 

 بنابر ادعای این جمعیت بازداشت این افراد به دلایل واهی، اما انگیزه روشن و واضح، نشان می‌دهد که طالبان با نگاه تمامیت خواهی، دنبال ایجاد فضای ترس و وحشت در کشور و خفه کردن صدای مردم در گلوی‌شان هستند.

استاد جلال، استاد حقوق در دانشگاه کابل، در تاریخ ۳۰ عقرب در یک گفتگوی زنده در طلوع‌نیوز با محمد نعیم، سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر از طالبان به‌شدت انتقاد کرده بود.

سازمان عفو بین‌الملل ضمن محکوم کردن بازداشت فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل توسط طالبان، خواستار آزادی فوری او شدند.

انتهای پیام/ب

برچسب ها: افغانستان ، طالبان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.